Comunicat

Els guanys judicials d’USTEC·STEs fan que per fi el Departament tramiti el cobrament del 4t i 5è estadi del personal interí.

Avui 3 d’agost s’ha publicat l’ORDRE ENS/211/2016, de 27 de juliol, que modifica l’ordre dels estadi de promoció docent.

Bàsicament on deia que el personal interí només podia cobrar fins al 3r estadi ara diu que com el funcionari de carrera, i MOLT IMPORTANT, donant un termini de 3 mesos fins el 3 de novembre per a presentar la sol·licitud què es reconegui el 4t i 5è estadi aquells/es que tingui 24 i 30 anys de serveis prestats i la resta de crèdits necessaris amb efectes 1 de gener de 2016.

Aquesta ha estat una reivindicació històrica del nostre sindicat i a tal efecte hem estat interposant un seguit de contenciosos administratius que poc a poc els diferents tribunals ens han anat donant la raó a la nostra màxima: igual treball, igual salari.

Una gran quantitat de vegades a la mesa sectorial anàvem recordant com estava aquest tema, però el Departament, cas que perdia, cas que recorria, amb l’evident dilapidació de diners públics en recursos jurídics i costes judicials. Això sí, qüestió de prioritats: no han tingut cap problema per ampliar-ho al professorat de religió però no a altre personal laboral tant docent com no docent, que es troba treballant a les nostres escoles.

Ara, quan s’apropa la celebració del judici interposat en solitari per USTEC·STEs (IAC) contra l’ordre dels estadis que limitava aquest dret, i quan el veia completament perdut, el Departament tramita aquest cobrament.

Però a resultes d’aquestes derrotes judicials, també està en entredit el que diu l’ordre dels estadis sobre que el dret a cobrar un estadi només es dóna des de què es sol·licita. El salari és un dret irrenunciable! Cap persona, en el seu bon enteniment, renunciaria a un augment de salari. Per tant el reconeixement d’aquest 4t i 5è estadi (i de fet de qualsevol estadi de qualsevol persona funcionària) hauria de ser des del seu assoliment de tots els requisits i no des de què se sol·licita: s’entrega el paper.

USTEC·STEs (IAC) vol denunciar:

Que el Departament no diu tota la veritat quan ni esmenta en aquesta ordre que el seguit de posicionaments judicicials és el que ha fet variar la seva ordre.
Que el Departament d’educació menteix, fins i tot en el DOGC, quan en aquesta ordre diu que s’ha realitzat “el tràmit de consulta als representants sindicals de la Mesa sectorial del personal docent no universitari” ja que en data que es signa l’ordre 27 de juliol no se’ns havia comunicat res oficialment i per tant no havíem pogut proposar aquestes modificacions, que vàrem poder fer i estem fent amb aquest comunicat.

USTEC·STEs (IAC) vol comunicar que aquest guany judicial no deturarà el seguit d’accions, tant judicials com mobilitzadores, per tal de pulir aquests aspectes dels estadis de promoció docent, d’anar aconseguint altres millores en les condicions laborals i de la qualitat de l’educació pública.

USTEC·STEs IAC, 3 d’agost de 2016