Comunicat

Inclusiva

El Departament pretén privatitzar la inclusió transformant els CEEPSIR

USTEC·STEs (IAC) denunciem que el Departament d’Educació i Formació Professional està impulsant un model de transformació dels centres d’educació especial (CEE) en CEEPSIR que posa en risc el caràcter públic de la inclusió educativa i obre la porta a una privatització encoberta d’una funció essencial del sistema educatiu.

Defensem sense matisos l’educació inclusiva i no qüestionem el suport que els CEE poden oferir als centres ordinaris dins l’aula, un model ja existent i valorat pel professorat. El problema greu apareix quan el Departament pretén que els CEEPSIR assumeixin funcions de coordinació, planificació i lideratge de la inclusió als centres ordinaris, funcions que no els corresponen.

Aquestes tasques són pròpies dels serveis educatius públics del Departament, especialment dels EAP, i també de les DEI, figures creades per impulsar la cultura inclusiva. Però aquests serveis fa anys que estan infradotats i abandonats, fet que explica el fracàs reiterat de les polítiques d’inclusió.

Davant d’aquesta situació, el Departament no aposta per reforçar els seus propis serveis, sinó que pretén traspassar aquest lideratge a centres d’educació especial, la majoria dels quals són privats concertats. Això suposa un canvi de model molt greu.

De fet, ja s’estan desenvolupant proves pilot liderades per centres concertats, que entren a escoles públiques i assessoren equips directius, passen proves a l’alumnat i orienten les actuacions dels centres. USTEC·STEs (IAC) considerem aquesta pràctica una ingerència inadmissible i una privatització encoberta de la inclusió educativa.

No ens oposem al suport dels CEEPSIR dins l’aula ordinària. El que rebutgem frontalment és que assumeixin funcions de lideratge del sistema educatiu, i encara més que aquestes funcions siguin exercides per centres concertats dins l’escola pública.

La inclusió educativa no pot ser l’excusa per amagar la manca d’inversió del Departament ni per privatitzar serveis públics. Exigim que el Departament aturi aquest desplegament, aclareixi les seves intencions i aposti pels serveis educatius públics, dotant-los dels recursos necessaris.

Informació sobre l'ús de galetes

Aquest lloc web utilitza galetes pròpies i de tercers amb finalitats estadístiques i perquè tinguis la millor experiència d'usuari/ària. Si continues navegant, estàs donant el teu consentiment per acceptar les esmentades galetes així com la nostra política de galetes