Denunciem i portarem a mesa les demandes del professorat del cicle de Guia en el Medi Natural i Temps de Lleure
Des d’USTEC·STEs (IAC) denunciem les mancances organitzatives i de seguretat que pateix el professorat i l’alumnat del CFGM Guia en el Medi Natural i Temps de Lleure, dins la família professional d’Activitats físiques i esportives.
Aquest cicle implica activitats al medi natural (mar, muntanya, rius i llacs) amb grups que sovint superen la trentena d’alumnes, fet que genera riscos i sobrecàrrega per al professorat, així com amb una manca de protocols clars d’actuació davant d’incidències o accidents.
Des d’USTEC·STEs compartim les demandes dels docents d’aquests cicles i exigim al Departament d’Educació i Formació Professional:
-
Revisar la normativa del sector i crear protocols d’actuació que donin seguretat al professorat, alumnes i centres.
-
Conèixer les dotacions per alumne/curs/cicle als centres públics i actualitzar les aportacions al cost del cicle.
-
Aportar un desdoblament extra en aquells mòduls on pot haver-hi situacions de risc en el medi natural.
-
Afegir un desdoblament d’una hora, que no consta, al mòdul Tècniques de natació.
-
Dotar de protecció individual (PI) i material tècnic de qualitat el professorat.
-
Aprovar tot l’horari que fa el professorat (horari fix).
-
Reconèixer la jornada laboral amb pernoctació i cobrament de dietes.
La setmana vinent es preveu una mesa sectorial específica de formació professional i USTEC·STEs hi portarem aquesta qüestió (entre d’altres moltes reivindicacions del professorat d’FP). Perquè la seguretat i la dignitat del professorat és essencial!