Resum del comitè intercentres del 17 de setembre de 2025

El primer CI del curs: sense expectatives de millora

Dimecres, 17 de setembre, vam tenir el primer comitè intercentres (CI) del curs 25-26. A sobre la taula teníem més de 20 punts a “negociar” i una temporització de 2 hores… I no disposàvem de la direcció de serveis ni del subdirector general de plantilles i nòmines del personal docent. Així no és negociar.

  • El decret d’orientació i la retallada de perfils socials als centres: Es va presentar un nou decret per millorar l’organització pedagògica dels centres, ple de bones intencions però amb un desplegament econòmic i de dotacions durant 7 anys. De moment, a més, ha començat amb una retallada de recursos.

Des d’USTEC·STEs (IAC) hem denunciat la retallada dels perfils socials als centres i els criteris d’organització d’aquests recursos. No té cap sentit la divisió de dotar INS a primària i ES a secundària. No necessitem més programes, no necessitem més pilotatges, el que ens cal són equips socioeducatius estructurals i forts, amb una coherència en el repartiment de funcions, a tots els centres educatius.

  • Processos d’adjudicació per Borpas a inici de curs: Des d’USTEC·STEs denunciem les diferents irregularitats que han passat durant aquestes adjudicacions. El Departament no admet propostes de millora amb relació a les adjudicacions múltiples, ni propostes de millora de contractes, ni la revisió dels motius de penalització, ni tampoc les millores en el funcionament i transparència de l’aplicatiu. Demanem que s’esmenin els casos concrets i una mesa de borsa per revisar a fons el model… Però quan tot es fa bé, no hi ha necessitat de revisar res.
  • Polivalència TEEI de la rural: Segons el Departament, l’escull es troba a funció pública. Ens trobem igual que al mes de juny, i mentrestant companyes del 1r cicle de la rural fan tasques d’educadores sense cap reconeixement. Des d’USTEC·STEs tenim iniciada la via judicial per reclamar el que considerem que és just per a aquestes treballadores.
  • Logopedes SIEI+: Continua bloquejat l’acord de funcions mentre el Departament no els apliqui el complement de serveis educatius, igual que la resta de categories (TS, AUD, FIS).
  • Concurs de canvi de destinació i oposicions de les diferents categories: Sense novetats en el calendari previst.
  • La reducció per a persones majors de 55 anys: Una reivindicació de dignitat i salut que el Departament ajorna amb els pretextos econòmics i organitzatius de sempre.
  • El cobrament del complement de les educadores de llars d’infants no té data. No sabem segur si serà abans no finalitzi el 2025 com a mostra de “bona voluntat”.
  • El cobrament de l’equiparació i estadis del personal docent ja té data: suposadament a la nòmina de novembre, o no. Qui no ho veurà reflectit segur és el monitoratge de formació ocupacional perquè el Departament no el va incloure en el càlcul pressupostari inicial. El cobraran, però sense data prevista.
  • Cobrament complement únic PAE: A l’espera d’unes meses dins el Pla Estratègic que, de moment, no ens estan portant enlloc.

Vist com funciona la negociació, no ens queda altre camí:
Els nostres drets no es negocien, es defensen.
Suma’t a les mobilitzacions!!!

Pròxima mobilització: Dissabte 27 de setembre a les 12 h (Pl. Urquinaona, Barcelona)

 

CI laboral 1
CI laboral 2
CI laboral 3

Informació sobre l'ús de galetes

Aquest lloc web utilitza galetes pròpies i de tercers amb finalitats estadístiques i perquè tinguis la millor experiència d'usuari/ària. Si continues navegant, estàs donant el teu consentiment per acceptar les esmentades galetes així com la nostra política de galetes