USTEC·STEs continuem denunciant que no s’avança en la implementació de mesures eficients i sostenibles per resoldre la problemàtica de les altes temperatures a les aules. Multitud de centres segueixen sense estar adaptats ni s’utilitzen coherentment les mesures organitzatives.
El Departament d’Educació i Formació Professional no està garantint les condicions mínimes de seguretat i salut del personal i l’alumnat. És freqüent assolir temperatures a l’aula superiors a 25° (límit marcat pel Reial decret 486/1997), que es presenten abans i s’allarguen durant més temps, amb efecte tant a la finalització com a l’inici de curs.
Inspecció de treball també ha advertit diferents cops al Departament que cal implementar amb urgència mesures efectives, però la realitat és que s’avança molt lentament.
Volem solucions reals ja. No es pot permetre que es mantinguin les classes quan s’assoleixen temperatures que sobrepassen en molt el llindar que marca la normativa, perquè això significa posar en risc la salut de l’alumnat i del personal dels centres educatius.
Si us trobeu en una situació així, feu la denúncia al servei de prevenció de riscos laborals del vostre servei territorial utilitzant el següent document: https://www.sindicat.net/wp-content/uploads/2012/01/temperatures_full437-1.pdf
USTEC·STEs ja fa anys que impulsem la denúncia de les altes temperatures als centres i la promourem fins que s’hi posi remei.