Què és la comissió de serveis i com s’obté?

Una comissió de serveis (CS) és una situació administrativa que adoptem quan tenim la propietat definitiva d’una plaça i ocupem una altra plaça diferent de forma provisional obtinguda a les adjudicacions d’estiu. 

 

A Catalunya, les persones funcionàries que tenim definitiva obtenim una destinació provisional en comissió de serveis per dues vies, que s’articulen a les adjudicacions d’estiu: 

 

  1. Proposta de centre de les direccions: en aquest cas no cal justificar res ni tramitar res, només acceptar la proposta de la direcció i ja està. Pot ser en qualsevol especialitat reconeguda. Per tant, NO CAL omplir la sol·licitud telemàtica.  

 

DUBTE: Quines persones amb destinació definitiva (DD) poden rebre proposta de continuïtat al centre actual? Les funcionàries que en el centre actual ocupen aquest any una plaça provisional (PP). Per tant, funcionàries PP que han obtingut plaça al CT d’enguany i funcionàries amb DD en un altre centre que ja són al centre actual en CS.  

 

DUBTE: Qui no pot rebre proposta de continuïtat? Les persones funcionàries que en el centre actual ocupen la plaça definitiva i han obtingut una nova definitiva en el CT, excepte si ocupen una plaça amb perfil o ocupen un càrrec directiu o l’ocuparan a dia 1 de juliol (en aquest cas, es poden quedar al centre actual en CS amb proposta per càrrec de direcció). 

 

DUBTE: Si no s’ocupa una plaça perfilada o càrrec directiu, doncs, cal ocupar la nova definitiva a dia 1 de setembre? Es pot demanar CS via sol·licitud? Es pot demanar CS via sol·licitud, però si no hi ha un motiu greu molt justificat, no s’acceptarà la CS. En concret, només s’accepten motius per causes humanitàries.  

 

  1. Per sol·licitud: omplint la sol·licitud de les adjudicacions d’estiu en el termini destinat al personal funcionari en pràctiques o de carrera. Cal justificar un dels motius que es recullen a la resolució de les adjudicacions d’estiu. N’hi ha 2:  
  • Per haver exèrcit càrrec de director/a  
  • Per motius personals greus degudament justificats 

 

Pel 1r motiu no cal presentar documentació i s’accepta la CS automàticament. Pel 2n cal presentar documentació que demostri el motiu pel qual es demana la CS i un escrit explicant el motiu. Per aquesta via (sol·licitud), la CS només es pot demanar per l’especialitat de la plaça definitiva o d’oposició, segons es regula a la resolució de les adjudicacions d’estiu. La concessió de la CS en aquest cas l’estima una comissió avaluadora del ST. 

 

En tots els casos de la sol·licitud, si es concedeix la CS caldrà que hi hagi plaça als centres demanats a la sol·licitud. Si no es concedeix, ja no revisen la sol·licitud. 

 

Per demanar CS en altres comunitats autònomes (CA), cal adreçar-se a la informació, normativa i terminis de la CA on es vol obtenir plaça. És compatible demanar CS (via proposta o sol·licitud) a Catalunya i demanar-la en altres CA. La de Catalunya es resoldrà primer quan es publiquin els llistats d’adjudicacions de les adjudicacions d’estiu. Un cop es resolguin les de les altres CA, cal triar quina es prefereix. Si es prefereix la de l’altra CA, caldrà donar a conèixer la decisió a l’administració catalana.  

 

DUBTE: Es pot continuar a Catalunya en CS per alguna de les dues vies si s’ha obtingut una definitiva en una altra CA? No, si no és que hi ha algun motiu de caràcter humanitari per justificar, però aleshores només es pot optar demanant la CS via sol·licitud. 

 

TERMINIS: Les persones que demaneu CS via sol·licitud sou funcionàries de carrera, per tant, el termini per tramitar-la és el que està establert per a funcionàries de carrera: del 30 de maig al 10 de juny. 

Informació sobre l'ús de galetes

Aquest lloc web utilitza galetes pròpies i de tercers amb finalitats estadístiques i perquè tinguis la millor experiència d'usuari/ària. Si continues navegant, estàs donant el teu consentiment per acceptar les esmentades galetes així com la nostra política de galetes