ustec

Versió PDF d'aquest document

mm

USTEC-STEs (IAC) demana l'homologació de l'experiència docent amb 12 mesos de serveis prestats a 31 d'agost del 2012 com a formació pedagògica equivalent al màster.

Davant de l'ordre publicada al BOE del 5 d'octubre d'enguany que, al personal de les especialitats de Professor Tècnic d'FP i els mestres i professors de formacions artístiques, li permet la convalidació de la formació pedagògica equivalent al màster de professorat amb 12 mesos d'experiència docent a 31 d'agost del 2012, no té sentit que als professors de secundària i d'idiomes només se'ls reconegui aquesta equivalència amb els serveis prestats a 31 d'agost del 2009.

El més assenyat, per tancar d'una vegada amb el tema del requisit de formació inicial que exigeix la LOE, seria unificar el termini a 31 d'agost de 2012 per a totes les especialitats que s'imparteixen en tots els instituts, escoles d'idiomes i escoles d'Art.

En aquest sentit, USTEC-STEs (IAC) ha fet la petició oficial al Ministeri d'Educació perquè modifiqui la normativa i ampliï la convalidació de l'experiència com a formació pedagògica equivalent de totes les especialitats fins a 31 d'agost de 2012 el que permetria reconèixer a un col·lectiu important de docents l'experiència del 2009 al 2012, com a formació pedagògica equivalent al màster en precisament el que més et forma com a docent: l'experiència.

A més, hem demanat al Ministeri que en la mateixa modificació tingui en compte l'especial situació que hi ha només a Catalunya amb el col·lectiu de docents de secundària que tenen serveis prestats a primària, al qual ara no es reconeix aquesta experiència.

De tota manera, amb l'antic CAP i amb la normativa actual se segueix tenint la formació pedagògica equivalent al màster i, per tant, amb el CAP també es té el requisit per exercir de docent.

04/11/2011 10:22 (1)