Recull de premsa del 24 al 27-2-20

premsa ustec

el punt avui

Els sindicats reclamen millores i més places en la formació d’adults (27-2-20)

El responsable de la formació d’adults d’ Ustec·STEs-IAC, Joan Sebastià Jordana, va explicar ahir després de la reunió que tots els sindicats van mantenir amb responsables del departament que “des que Educació la va assumir, cap al 2006, no s’ha creat cap centre nou”. Segons recull l’Idescat, a Catalunya estudien gairebé 62.000 persones en 205 centres. Hi ha comarques que no en tenen cap, com la Terra Alta, el Priorat, el Pallars Sobirà i el Moianès. “El problema és que no es considera una educació obligatòria i el mapa actual ha quedat antiquat“, assenyala el representant sindical, que reivindica la formació d’adults com un element d’integració de les persones nouvigudes i reclama la creació d’una xarxa pública que cobreixi les necessitats.

A Perpinyà, en català

vilawebcreative commons

Google treu profit de les dades dels menors a les escoles

USTEC-STEs, el sindicat majoritari a l’ensenyament al Principat, que també va participar en la campanya perquè els tutors no autoritzessin l’ús de Google Suite a l’escola, considera ‘inadmissible’ que a les escoles es permeti que qualsevol empresa tingui accés a les dades (personals o no) dels infants: ‘Exposar la privadesa de criatures menors d’edat a aquests riscos és moralment inacceptable.’ El portaveu del sindicat, Ramon Font, assenyala que la campanya es va començar perquè tenien la sensació que molts pares no sabien què signaven i responsabilitza el Departament d’Ensenyament de ‘traspassar una responsabilitat molt gran al professorat’.

el mundo

La bajada del IVA de compresas y tampones en España, una asignatura pendiente

La IAC convoca una "vaga general feminista" de 24 hores per al 8 de març

Multitudinària manifestació feminista a Barcelona

La Intersindical Alternativa de Catalunya (IAC) ha convocat una "vaga general feminista" de 24 hores per al 8 de març. La plataforma ha anunciat que aquest mateix dilluns ha presentat el preavís oficial de la convocatòria a les autoritats pertinents. Dimarts passat el Consell Nacional Extraordinari de la IAC decidia donar suport a la crida de vaga general de 24 hores que feien moviments feministes de Catalunya, en el marc del Dia Internacional de les Dones Treballadores. La proposta va rebre el suport dels diferents sindicats que integren la plataforma, com ara CATAC-CTS, CAU, FAA, FTC, IAC-CATAC i USTEC-STEs. És el tercer any consecutiu que aquesta organització convoca una vaga similar.

diari de girona

Tècniques d'infantil interines reclamen a Educació que consolidi les seves places

Sis centres participen en el Parlament Europeu dels Joves

segre

Ciutadans denuncia que una escola de Lleida llueix llaç groc

Menjadors amb productes de km 0 i atenció a nens amb necessitats

tv3

La Fapac denuncia que Educació vol tancar l'escola Àngel Guimerà de Balaguer i alerta que farà augmentar l'absentisme

Prop de 160 mestres del Prat participen en un programa per fomentar la coeducació i combatre el sexisme a les escoles

Un fiscal dels EUA acusa Google d'"espiar milions de nens" amb eines per a escoles

Les escoles de música de Barcelona ampliaran les places i oferiran teatre i dansa

Escòcia serà el primer país del món amb tampons i compreses gratuïts

la vanguardia

Técnicas interinas de P3 se concentran para reclamar un plan de consolidación de sus plazas

mecd

El Gobierno crea un nuevo título de Técnico en Guía en el Medio Natural y de Tiempo Libre

Tres de cada 10 alumnos de 15 años estaban matriculados en un curso inferior al que les correspondía por edad en el periodo 2017-2018

stei**

Convocatòria interinitats 2020-21

linia verda

USTEC·STEs (IAC) és membre i part cofundadora de la IAC (Intersindical Alternativa de Catalunya):

iac**

8M: vaga general!

Ahir, 24 de febrer al matí, al Departament de treball, afers socials i famílies, membres de la Secretaria de la dona de la IAC, van lliurar el preavís de convocatòria de vaga pel 8 de març de 2020 per a tot Catalunya.

El preavís es va lliurar a les 13:48, del dilluns 24 de febrer, amb registre d’entrada 0278/2770/2020. La convocatòria de vaga es promou amb, entre d’altres, els següents objectius i reivindicacions:

Derogar les reformes laborals vigents
    Processos de selecció que no permetin la discriminació. Desaparició de la discriminació en l’accés a l’ocupació
    Jornada de 35h i una regulació cap a les 30h
    Mesures contra la precarietat laboral
    Acabar amb la desigualtat laboral, la bretxa salarial i el sostre de vidre
    Incorporant la perspectiva de gènere a les malalties professionals
    Extingir les externalitzacions
    Implementació d’una llei d’igualtat retributiva real, combatre la desigulatat de les pensions
    Accions formatives en matèria de coeducació per educar en la diversitat
    Erradicar la violència masclista. Eliminar la violència contra les dones
    Programes d’igualtat i contra la violència masclista
    Plans  a la igualtat efectiva de dones i homes; igualtat d’oportunitats i tractament en l’àmbit laboral
    Avenços socials en matèria de conciliació
    Combatre la minoració de retribucions com a conseqüència de les cures

La aturada afectarà al conjunt de totes les persones treballadors (sector públic i privat) de Catalunya i de tots els sectors productius, en tractar-se d’una vaga general.

La convocatòria es realitza en el marc de l’exercici del dret fonamental de vaga (art. 28.2 del text constitucional), doctrina del Tribunal constitucional i les normes internacionals dels sistemes democràtics.

8 de març de 2020: VAGA GENERAL!!
Acabem amb els sostres de vidre i amb la bretxa salarial de gènere!
Cap pas enrere en igualtat, equitat i drets!
Aquest 8 de març omplim els carrers!
Lluita i mobilitza’t!

Cap pas enrere!

8M 2020: Vaga feminista. La IAC convoquem vaga general de 24 hores

El Consell nacional extraordinari de la IAC, reunit el dimarts 18 de febrer a Barcelona, ha decidit donar suport a la crida de vaga general de 24 hores dels moviments feministes de Catalunya el proper diumenge 8 de març, el Dia internacional de les dones treballadores.

La proposta ha rebut el suport dels membres dels sindicats que integrem la IAC (Intersindical alternativa de Catalunya): CATAC-CTS, CAU-IAC, FAA, FTC, IAC-CATAC i USTEC·STEs.

És el tercer any consecutiu que la IAC convoquem vaga general de 24 hores legalment, garantint, així, que les persones treballadores puguin exercir el seu dret a secundar la vaga laboral feminista a Catalunya.

Aquest any, es dona la casuística que el 8 de març s’escau en diumenge, dia en què les dones que duen a terme treballs remunerats sovint es troben en situacions laborals de més precarietat (hostaleria, cures, àmbit de la comunicació,… ). Totes hem de poder exercir el nostre dret a la vaga.

Així mateix serà un any per a què aquelles dones que no duguin a terme treball remunerat i per tant, els escaigui en festiu, puguin abordar amb més intensitat un altre dels eixos proposats pels moviments feministes relatius a la mobilització: les vagues de cures i consum. Encara hem de parlar de l’assumpció per part de les dones de les tasques de cures que es tradueixen en una segona i a vegades tercera jornada laboral (no remunerada).

La nostra tasca sindical diària a la IAC incorpora la perspectiva feminista interpel·lant als nostres interlocutors per tal que generin plans estratègics específics que abordin conceptes bàsics de la desigualtat de gènere com són els plans d’igualtat i les mesures per eradicar l’assetjament sexual als centres de treball.

Nosaltres aquest 8 de març hi serem participant dels espais feministes amb els quals hem treballat arreu del territori català per tal que aquesta mobilització torni a ser un èxit.

Acabem amb els sostres de vidre i amb la bretxa salarial de gènere!
Cap pas enrere en igualtat, equitat i drets!
Aquest 8 de març omplim els carrers!
Lluita i mobilitza’t!

Informar i formar: RB

gencat**

Comunicat del Departament d'Educació en relació al coronavirus

Davant les peticions que ens han fet arribar diversos centres educatius públics, concertats i privats del nostre país, en relació al coronavirus, el Departament d’Educació informa que:

1. El Departament d’Educació està en contacte permanent amb el Departament de Salut i l’Agència de Salut Pública.
  2. D’acord amb les recomanacions de les autoritats sanitàries, el Departament d’Educació recorda que els centres educatius han de contactar amb el 061 davant de qualsevol dubte relacionat amb aquesta qüestió, especialment en el cas que una persona presenti una infecció respiratòria i que hagi viatjat a la Xina, Corea del Sud, Iran, Japó, Singapur o les regions italianes de Piemont, Vèneto, Llombardia i Emilia Romagna o que quedi provat que hagi estat en contacte amb una persona infectada pel virus.
  3. Com a principi general, es recomana no viatjar als països i a les regions abans esmentades mentre les autoritats sanitàries d’aquests països no aixequin les mesures de control que actualment estan duent a terme o les autoritats internacionals emetin noves recomanacions.

Per a més informació sobre el coronavirus, consulteu aquest enllaç del Canal Salut: canalsalut.gencat.cat/coronavirus

linia vermella

(Sindicat de Treballadores i Treballadors de l’Ensenyament del País Valencià)

stpv **

“Iguals i diferents. Els reptes de l’educació inclusiva”, en la nova edició d’Allioli

Assemblees comarcals sobre plantilles, ràtios, retribucions, plurilingüisme, 8 de març, professorat interí i mobilitzacions

La novel·la pòstuma de J.L. Peiró es presenta a Muro i Alcoi

linia negra ALTRES NOTÍCIES linia negra

Catalunya Diari: Petició extrema d'una escola de Barcelona als alumnes pel coronavirus

Tarragona Digital: La crida de les escoles públiques de Reus

historic ustec noticies

arxius premsa

linia negra Des de setembre del 2019, en endavant linia negra

Llegenda:

*: Noticia per a subscriptors.

**: Altres: noticies d'altres sindicats, departament de premsa de l'administració, etc.

creative commons: Aquest mitjà publica els seus continguts sota una llicència Creative Commons.

Número de visites avui: -