Recull de premsa del 17 al 20-2-20

premsa ustec

diari de girona

Els sindicats mantenen el rebuig a la reforma de la formació professional

Portaveus sindicals atenent els mitjans de comunicació a la sortida del Departament. diari de girona

Després de la reunió fallida, Ustec·STEs, CCOO, la Intersindical-CSC, el sindicat de secundària Aspepc-SPS, UGT i CGT van signar un manifest conjunt en el qual acusen el Departament d'Educació de «manca de respecte i de voluntat de cooperació» perquè promou una reforma del currículum d'FP «d'esquenes del professorat i la comunitat educativa en general».

Educació exigeix l'escolarització mixta com a requisit per subvencionar l'escola privada

Mentre que el sindicat Ustec·STEs reclama més passos «essencials» cap a una educació veritablement inclusiva. L'únic acordat per tothom va ser la reclamació d'un millor finançament, que hauria d'arribar al 6% del PIB.

linia verda

Vaga 8 Març 2020: Com serà la vaga feminista en diumenge?

De moment, han confirmat que registraran el preavís de vaga general la Intersindical-CSC i també la Intersindical Alternativa de Catalunya (IAC). Altres sindicats com la CGT, encara no ho han decidit. Ho faran en una assemblea el proper 22 de febrer.

europa press

Ustec·Stes, que ha votado en contra, ha presentado un voto particular porque, según el sindicato, tanto el decreto de la Conselleria de Educación como el dictamen del Consell no prevén la supresión de conciertos, no establecen "medidas reales" de tratamiento de la diversidad ni distribución de alumnos con necesidades educativas especiales y la universalidad en la gratuidad de servicios como el comedor.

Por ello, Ustec·Stes ha pedido en un comunicado que se vuelva a redactar un nuevo proyecto haciendo participar a los representantes de las familias, el alumnado y los trabajadores de la enseñanza, y ha reclamado a la Generalitat comenzar de nuevo en base a que los objetivos del Pacte contra la Segregació obligan a ser "más ambiciosos".

CC.OO., que ha votado a favor, ha señalado que de las 30 enmiendas presentadas en el Consell Escolar han prosperado cuatro presentadas por el sindicato y una por la Associació Catalana de Municipis (ACM), ha explicado en una serie de tuits su secretario general de la Federación de Educación, Manel Pulido.

cadena ser

Nova picabaralla ERC-JxCat a propòsit del decret d'admissió d'alumnes

El consell escolar va aprovar ahir al vespre, per amplia majoria, el seu dictamen sobre el projecte de decret d’admissió, que en línies generals avala la proposta del govern. USTEC i la patronal de la concertada han anunciat que presentaran vots particulars al dictamen.. els uns perquè consideren que el decret no canvia res i perquè s’oposen a que es doni més diners a la concertada i la patronal d’aquests centres perquè volen que es blindi el dret d’elecció de les famílies i que el departament no tanqui cap grup abans de les preinscripcions.

ara cat

El Consell Escolar avala el nou decret d'admissions però amb posicions confrontades

D'una banda, la concertada ha reclamat més llibertat d'elecció; de l'altra, la Federació d'Associacions de Pares i Mares de Catalunya (Fapac) i el sindicat majoritari de mestres, USTEC, han demanat que es combati realment la segregació.

En canvi, el representant de la USTEC, Xavier Díez, també s'ha mostrat en contra de l'aprovació del nou decret al Consell Escolar, però ho ha fet perquè ha valorat que es queda "curt" per combatre la segregació escolar. Segons Díez, "a la pràctica no canvia res", i el considera "insuficient" per lluitar contra la segregació, ja que tampoc es preveu cap modificació de les ràtios. El representant de la USTEC ha reclamat més contundència contra la concertada, "que només acull el 15% dels alumnes nouvinguts".

la vanguardia

La Plataforma Aturem la Llei Aragonès celebra la retirada del proyecto de ley

La portavoz de la Intersindical Alternativa de Catalunya (IAC), Còncep Miró, ha agradecido "el compromiso de miles de personas que han salido a la calle", así como la lucha de "las trabajadoras que han dicho basta a la precarización laboral que castiga con especial violencia a las mujeres" y de "las entidades que han dicho basta de hacer negocio con los cuidados y con la vida".

El Consell Escolar de Catalunya aprueba un dictamen sobre el decreto de admisión de alumnos (18-2-20)

linia vermella

(Confederación de Sindicatos de Trabajadoras y Trabajadores de la Enseñanza)

stes intersindical**

Manifiesto 8 de marzo 2020. “Feminismo para una transformación social” - STEs-Intersindical

El nuevo decreto de escolarización: un ataque directo a la educación pública de Andalucía

POR LA ESTABILIDAD DEL PERSONAL INTERINO Y EVENTUAL DE LAS ADMINISTRACIONES PÚBLICAS

Resoluciones del Pleno de la Confederación Intersindical

linia vermella

(Sindicat de Treballadores i Treballadors de l’Ensenyament del País Valencià)

stpv **

L'Àrea de Salut Laboral de l’STEPV denuncia la Conselleria d'Educació davant la Inspecció de Treball

Andreu Hervás, guardonat per la promoció de la llengua

stei**

Condolències per la mort de Rafel Crespí

Avantprojecte de Llei d'Educació de les Illes Balears. Tot allò que no es veu

gencat**

El Govern aprova un acord amb la Universitat d'Andorra per tal que els seus alumnes puguin fer pràctiques als centres catalans

Educació crearà un tercer institut a Palafrugell

Educació es compromet a estudiar la construcció d'un institut a Peralada

mecd

La ministra de Educación y FP, Isabel Celaá, anuncia en el Congreso que el primer proyecto de ley del Gobierno será la Ley de Educación

el punt avui

El Consell Escolar aprova el decret d’admissions

Tot i la majoria –25 vots a favor i nou en contra–, hi ha hagut veus dissonants de pes, ja que ni el sindicat Ustec-STEs, majoritari a l’ensenyament públic no universitari, ni la federació que agrupa les AMPA dels centres públics (Fapac) ni els representants de les escoles concertades hi han votat a favor. Els motius són diversos. Tant el sindicat com la Fapac consideren que el nou decret no preveu la supressió del concert als centres privats, motiu al qual atribueixen la segregació amb l’infrafinançament, ni redueix les ràtios, ni garanteix un repartiment d’alumnes que necessiten suport, entre altres coses.

linia vermella

linia negra Altres notícies linia negra

Social.cat: La plataforma Aturem la Llei Aragonès es fixa el nou objectiu de “blindar per llei” els serveis públics

Una de les concentracions organitzada per la plataforma Aturem la Llei Aragonès, on els manifestants porten un taüt que simbolitza la mort dels serveis públics. Gerard Comas Robert (ACN)

Una de les concentracions organitzada per la plataforma Aturem la Llei Aragonès, on els manifestants porten un taüt que simbolitza la mort dels serveis públics | Gerard Comas Robert (ACN)

La plataforma Aturem la Llei Aragonès es transforma. Així ho han asseverat aquest dimarts les entitats integrants en una roda de premsa, on han celebrat que la normativa que el Govern preveia aprovar i que suposava un “atac frontal” als serveis bàsics no hagi aconseguit tramitar-se.. “Malgrat tot, això no atura la lluita”, han afirmat les entitats, com la Marea Blanca, la Federació de Mares i Pares d’Alumnat de Catalunya (FaPaC) o la IAC. Per això, ara, fan un pas més i anuncien que es converteixen en la Plataforma en Defensa dels Serveis Públics i assenyalen la Llei de concertació que el Govern negocia amb el tercer sector.

Social.cat: El Consell Escolar aprova el dictamen sobre el decret d'admissió amb vots particulars oposats

El sindicat de mestres USTEC-STEs vol més passos “essencials” cap a una educació veritablement inclusiva.

Per la seva banda, Xavier Díez, d'Ustec, ha opinat que el decret es queda “curt” en les “ambicions” del Pacte contra la segregació escolar, ja que és "molt fràgil" davant la supeditació a la normativa estatal, que deixa poc marge de maniobra, i les mesures que proposa són “cosmètiques”, sense “tocar res essencial”. De fet, diu que només “renya” i fa “recomanacions”, però canvia poc la situació actual i no prohibeix algunes pràctiques denunciades com les quotes obligatòries a la concertada.

Gente Digital: El Consell Escolar de Catalunya aprueba un dictamen sobre el decreto de admisión de alumnos

El Triangle: La Plataforma Aturem la Llei Aragonès vol, ara, blindar e...

La Plataforma Aturem la Llei Aragonès està formada per més d’un centenar d’entitats entre les quals hi ha la Federació d’Associacions de Mares i Pares de Catalunya (FAPAC), la Marea Blanca, nombroses associacions de veïns, sindicats com USTEC, CGT o IAC-CATAC, i agrupacions polítiques de partits com la CUP i Podem.

historic ustec noticies

arxius premsa

linia negra Des de setembre del 2019, en endavant linia negra

Llegenda:

*: Noticia per a subscriptors.

**: Altres: noticies d'altres sindicats, departament de premsa de l'administració, etc.

creative commons: Aquest mitjà publica els seus continguts sota una llicència Creative Commons.

Número de visites avui: -