COMUNICAT SOBRE OPOSICIONS DESPRÉS DE LA REUNIÓ DE DIMECRES 1 D’ABRIL ENTRE SINDICATS I ADMINISTRACIÓ

De totes les opcions que tenia el Departament, ha triat la que no afavoreix ningú. A més, ha rebutjat la majoria de les nostres propostes.

Així, tot i l'oposició d'una majoria sindical (USTEC·STEs i CCOO), l'Administració, amb l'aval de la resta de sindicats, ha decidit mantenir la convocatòria d'oposicions per a enguany i les proves s'iniciaran a començament de curs, el setembre de 2020.

Entenent que no trobarem una conjuntura més extraordinària que l'actual, USTEC·STEs hem insistit en la nostra proposta de concurs de mèrits, d'acord amb l'article 61.6 de l'Estatut bàsic de l'empleat públic (EBEP). Hem demanat al Departament que defensi aquesta opció en les reunions que es facin a Madrid amb el Ministeri d'Educació i la resta de CCAA de l'Estat, però, un cop més, ha desatès la nostra demanda d'una consolidació real del professorat interí.

També hem demanat que, si es modificava el calendari de les oposicions, es traslladessin al juliol de 2021. De nou, el Departament ha rebutjat aquesta proposta, tot i ser exigida per la majoria sindical, amb l'argument que les persones aspirants aprovades no podrien prendre possessió el setembre del 2021, la qual cosa tampoc no compartim: som l'únic territori de l'Estat que no pot fer el procés selectiu al juliol i en què les persones el que superin no comencen les pràctiques el setembre del mateix any.

L'única demanda que el Departament ha acceptat ha estat que la programació no es lliuri al juliol.

El resultat final serà un inici de curs caòtic, en un moment en què caldrà estar més actiu que mai després de patir les conseqüències sanitàries, econòmiques i socials del COVID-19.

USTEC·STEs (IAC)