USTEC·STEs

COMUNICAT DE PREMSA

La Plataforma Aturem la Llei Aragonès celebra que s’hagi aturat la tramitació de la llei i es consolida en una nova Plataforma en Defensa dels Serveis Públics

Barcelona, 18 de febrer de 2020

[Còncep Miró (IAC)] Des de la Plataforma Aturem la Llei Aragonès celebrem que, un cop més, l’organització popular hagi aconseguit tombar una llei que suposava un atac frontal contra els serveis bàsics que garanteixen drets fonamentals. Després de mesos de mobilitzacions, reunions i xerrades, el passat 3 de febrer vam aconseguir que el Parlament votés en contra de la tramitació de la Llei Aragonès. Això ha estat possible gràcies al compromís de milers de persones que han sortit al carrer per dir “NO” a l’externalització de serveis bàsics. Gràcies a totes les treballadores que han dit “PROU” a la precarització laboral que castiga amb especial violència a les dones. Gràcies a totes les entitats, col·lectius i moviments que han dit “MAI MÉS” a fer negoci amb les cures i amb la vida.

Avui celebrem que juntes hem aconseguit que el nostre “NO” a la Llei Aragonès arribi al Parlament de Catalunya per frenar els peus a l’empresa privada. Però el nostre compromís no acaba aquí. Som conscients que els serveis bàsics continuen amenaçats i estem disposades a seguir lluitant perquè mai més intentin posar un preu a les nostres vides.

[Toni Barbarà (Marea Blanca)] Per aquesta raó, avui diem adéu a la Plataforma Aturem la Llei Aragonès i donem la benvinguda a la Plataforma en Defensa dels Serveis Públics. Sabem que actualment el Parlament està negociant una nova llei de concertació que, un cop més, no té en compte a les usuàries i treballadores del sector públic. Ens preocupa quin pot ser el resultat d’aquesta negociació i ens preocupa la manca de voluntat política per escoltar la nostra veu i per protegir amb contundència els nostres drets.

Des de la Plataforma ens comprometem a impulsar una campanya transversal que serveixi de paraigües de les lluites socials d’arreu del territori i ens fixem dos objectius:

1) Impulsar una llei integral que blindi els serveis bàsics contra qualsevol intent d’externalització

2) Recuperar aquells serveis que ja han estat privatitzats per recuperar la titularitat pública de tots i cadascun dels serveis que són essencials per la vida

I llancem un avís: de la mateixa manera que hem aturat la Llei Aragonès, aturarem qualsevol tramitació que no tingui en compte les usuàries i treballadores del sector públic i que no vagi en la línia de promoure una llei integral en defensa dels serveis públics.

[Belén Tascón (FaPaC)] Per tot això, en les properes setmanes la Plataforma en Defensa dels Serveis Públics desplegarà la seva estratègia a partir de tres eixos principals:

1) L’organització de xerrades informatives per explicar què implica l’externalització de serveis bàsics i com d’important és tramitar una llei integral que els protegeixi.

2) El treball en xarxa amb moviments, col·lectius i entitats d’arreu del territori per desplegar plataformes locals en defensa dels serveis públics.

3) La petició d’una taula de diàleg amb el Govern que inclogui usuàries i treballadores per acordar com volem que es gestionin els serveis públics.

Comencem aquesta nova etapa, doncs, amb un rotund “SÍ”. “SÍ” a garantir l’accés de totes les persones als serveis bàsics indispensables per viure amb dignitat i en igualtat de condicions. “SÍ” a unes condicions laborals que reconeguin la importància de totes aquelles que s’ocupen i es sobreocupen de les cures que sustenten la vida. “SÍ”, en definitiva, a una gestió pública que vetlli pels interessos de les persones i no de les empreses.