NO ACCEPTAREM CAP MÉS MENYSPREU AL PROFESSORAT!
COMUNICAT SINDICAL UNITARI DESPRÉS DE LA MESA SECTORIAL D'EDUCACIÓ CELEBRADA AVUI 30 DE GENER SOBRE CONDICIONS LABORALS. Veure vídeos i fotos

NO ACCEPTAREM CAP MÉS MENYSPREU AL PROFESSORAT!

Els sindicats sotasignats volem manifestar públicament la nostra indignació davant la manca de voluntat negociadora del Departament d’Educació.

Des del curs passat unitàriament hem exigit a l’Administració un calendari de recuperació d’aquestes condicions:

Avui hem emplaçat el Departament a concretar aquest calendari, que ha d’iniciar-se pel curs 2020-21, comprometent-se a incloure la totalitat dels drets perduts prioritzant la recuperació de l’horari lectiu, condició irrenunciable per iniciar un procés negociador.

L’administració es nega a iniciar una negociació real i tant sols es limita a posar excuses de mal pagador. No aporten cap document a la negociació i no concreten quines partides pressupostàries es destinaran a la recuperació d’aquests drets, obviant els compromisos que ha anat agafant el Departament en les meses sectorials i els drets reconeguts en diferents resolucions parlamentàries aprovades anteriorment.

REQUERIM al Departament d’Educació i al Govern de la Generalitat, prenguin en consideració que els drets i condicions arrabassades a partir del 2010 als treballadors i treballadores d’educació s’han de restablir d’una vegada per totes.

Si no existeix cap compromís de retorn ens comprometem a mobilitzar tot el professorat, i cadascun dels centres, activant i convocant les assemblees de treballadores, amb l’objectiu de discutir, parlar, compartir i si es veu bé col·lectivament decidint un calendari de mobilitzacions que culmini, si és necessari, amb una vaga indefinida.