Desencallem les retallades!

Durant els propers mesos, els sindicats sotasignats ens adreçarem a tots els centres educatius públics de Catalunya amb l'objectiu de compartir una estratègia de lluita col·lectiva fins a finals del curs 19/20.

L'estratègia que hem portat fins ara, entenem que no ha donat prou bons resultats. Malgrat alguns guanys com la recuperació d'una de les dues hores lectives que ens van augmentar durant les retallades, hem vist noves retallades com els acords de govern que no han permès la reducció de dues hores lectives als majors de 55 anys i d'altres sense cost econòmic com l'aprofundiment de l'aplicació del decret de plantilles, el manteniment de l'horari de permanència a secundària, com en els pitjors moments de no cobertura de les substitucions, o l'augment d'una burocràcia amb aplicatius que tots i totes sabem que no ajuden a ningú.

Aquesta vegada l'estratègia que presentarem als centres educatius no serà un dia de vaga per fer pressió. La proposta ha de ser compartida i assumida per les assemblees de treballadors i treballadores dels centres de tot Catalunya o no serà. Volem discutir, parlar, compartir i si es veu bé col·lectivament, establir una plataforma reivindicativa que aconseguim guanyar mitjançant un calendari de mobilitzacions que culmini, si és necessari, amb una vaga indefinida.

Punts a millorar en els quals coincidim tots els sindicats sotasignats són:

Aquesta plataforma, però, la volem acabar de decidir amb vosaltres.

Us demanem que participeu activament en les assemblees que convocarem als vostres centres, que ens convideu a les assemblees que pugueu convocar des dels centres i que us impliqueu en una lluita que tots i totes sabem que si no la guanyem, veurem com les nostres condicions laborals i la qualitat de l'educació continuaran empitjorant.

Per aconseguir l'èxit en les nostres reivindicacions és imprescindible que els sindicats i el professorat anem units en una mateixa estratègia de lluita.

PROU RETALLADES, ESTABILITZACIÓ DEL PERSONAL INTERÍ I RETIRADA DEL DECRET DE PLANTILLES

Número de visites avui: -