Comunicat

El calendari escolar: La gota que fa vessar el got

Plantem al Departament a la Mesa Sectorial!

Des que ha començat aquest curs, els professionals de l'educació han estat víctimes de la improvisació, la inseguretat, la manca de lideratge,  l'opacitat i la nul·la voluntat de diàleg i negociació amb els seus representants legítims, a qui el conseller ha menystingut repetidament, a cop de roda de premsa, o de de filtracions intencionades des dels mitjans. Així, el col·lectiu docent s'ha anat assabentant de tots els canvis que modifiquen les seves condicions laborals sense el preceptiu procés de negociació a la mesa sectorial: l'exigència de l’acreditació de la titulació del C2, els canvis de currículums i la darrera perla, el canvi de calendari. Aquest darrer anunci, és especialment greu perquè la proposta de canvis en el calendari s'ha de negociar, necessàriament amb els sindicats a la mesa sectorial i ha de passar pel cec, avalat amb un dictamen. Res d'això s'ha respectat, ben al contrari, el conseller ha declarat que pot modificar de facto, sense tenir en compte les instruccions d'inici de curs, la consideració del mes de juliol com a temps de formació permanent dels docents i personal d'atenció educativa, declaracions que suposen un atac directe a les condicions laborals vigents.

Davant de l’anunci efectuat pel conseller d’Educació Josep Gonzàlez-Cambray i del president de la Generalitat Pere Aragonès aquest passat dijous, els sindicats sotasignats volem denunciar que:

• S’ha fet palesa la manca de consens i de discussió prèvia amb la comunitat educativa.
  • L’anunci del nou calendari escolar és una improvisació i una cortina de fum per tapar la submissió a la sentència del 25% o el procés mal engegat de nou currículum pel curs vinent, entre altres actuacions vers les quals el Departament d’Educació està rebent crítiques creixents.

Els sindicats de la mesa sectorial, avui dijous, plantem aquesta administració, no assistirem a la mesa de negociació fins que aquest Departament i el seu màxim representant, es retracti de les seves declaracions, retiri l’ordre de calendari i iniciï realment un procés de negociació. Considerem que l’actitud del conseller d’Educació amb les seves declaracions a la premsa, liquidant qualsevol negociació per part del seu Departament, és un atac i un greu menyspreu al conjunt de les treballadores i a les seves representants. Per tot això, demanem la seva dimissió immediata.

L’ordre de calendari, amb l’avançament del curs representa greus problemes logístics i organitzatius, que afectaran no només al professorat sinó a l’alumnat i a les seves famílies. Implica  un sobreesforç organitzatiu per a uns centres ja massa carregats i que durant tota la pandèmia han estat al 200%. Un personal que, sense les mesures adients de protecció per a la salut que ens hem cansat d’exigir, arrossegant les retallades imposades des de fa més de deu anys, mantenint unes condicions laborals revertides i estancades, es troba davant d’un nou atac, no només a les seves condicions laborals sinó a la moral i a la credibilitat davant la societat. Aquesta administració no pot garantir a dia d’avui, amb els procediments que tenim que a 1 de setembre hi hagi tot el personal als centres ni tampoc la preparació del curs amb tots els canvis que provocaran els nous currículums, que també han generat un gran malestar als centres educatius.

Emplacem als companys i companyes dels centres educatius a fer arribar aquest comunicat a tots els centres, fer-ne l’aprovació en la pròxima reunió del claustre i fer-la arribar al Departament d’Educació.

Així mateix, emplacem a organitzar assemblees als centres educatius per concretar propostes de mobilització contundents.

REVERTIM LES RETALLADES!

MILLOREM LES CONDICIONS LABORALS!

NO ALS NOUS CURRÍCULUMS!

NO AL CANVI DE CALENDARI!

DIMISSIÓ GONZÁLEZ-CAMBRAY!

EL CALENDARI ESCOLAR: LA GOTA QUE FA VESSAR EL GOT.PLANTEM AL DEPARTAMENT A LA MESA SECTORIAL!

Informació sobre l'ús de galetes

Aquest lloc web utilitza galetes pròpies i de tercers amb finalitats estadístiques i perquè tinguis la millor experiència d'usuari/ària. Si continues navegant, estàs donant el teu consentiment per acceptar les esmentades galetes així com la nostra política de galetes