Comunicat sindical unitari: La salut en entredit! Exigim d’una vegada les mesures de seguretat als centres educatius
Enllaç a les fotos de la concentració davant el Departament d’Educació

Els sindicats sotasignants davant de la greu situació que estem vivint als centres educatius  amb l’afectació implacable de la covid19 als professionals i alumnat, amb la no cobertura de les substitucions, i davant de la deixadesa de l’administració, us emplacem a mobilitzar-vos i concentrar-vos el proper dijous a les 11h davant del Departament d’Educació per reclamar i exigir les mesures sanitàries i l'augment de personal per fer front a la situació extrema en què es troben els centres educatius:

Per la seguretat i la salut als centres educatius:

• La ràtios per fer front a la pandèmia: 10 alumnes/grup a infantil, 15 alumnes/grup a la resta de nivells educatius. Garantir la distància de seguretat tenint en compte la superfície de l’espai de cada aula i adequar la reducció.
  • La cobertura de totes les substitucions.
  • L’ampliació a jornada sencera de tots les 1/3 i 1/2.
  • Increment de personal als centres educatius: docents i personal de suport educatiu.
  • Provisió dels EPI’s necessaris (FFP2) per part del Departament d’Educació a tot els treballadors dels centres docents.
  • Contractació de personal sanitari titulat (ATS, metge o metgessa…), com a mínim un per centre, per vetllar la correcta aplicació de les mesures de prevenció i de detecció. El responsable COVID als centres ha de ser un sanitari, no un docent.
  • Sistemes de ventilació mecànica a tots els centres educatius.
  • Elaboració d’un protocol que garanteixi realment la seguretat i la salut als centres educatius.

Per la millora de l’educació, recuperem les condicions laborals retallades:

• Restabliment de l’horari lectiu anterior a les retallades per a tot el personal d’aplicació al curs 2022/23 com a reivindicació irrenunciable.
  • Reducció de les ràtios estructural. Cap tancament de grups a la Pública.
  • Formació Professional pública i de qualitat. Pels drets laborals i professionals del professorat d’FP.
  • Retorn de condicions retallades:
    • conversió dels terços de jornada en mitges jornades
    • estabilització personal interí i substitut i pacte d’estabilitat
    • retorn al caràcter lectiu de les dues hores de reducció al personal major de 55 anys
    • increment del personal de suport educatiu per atendre la diversitat
    • recuperació del poder adquisitiu perdut incloent també el retorn al reconeixement del primer estadi de 9 a 6 anys, de manera retroactiva
  • Retirada decret de plantilles per acabar amb la tria a dit dels llocs de treball i el tracte arbitrari al personal docent, i per recuperar la democràcia als centres

Animem al conjunt de la comunitat educativa a participar de la mobilització fent concentracions davant dels centres educatius al llarg del dia per fer visible la protesta i les reclamacions que fem.

CAL GARANTIR LA PRESENCIALITAT AMB TOTES LES MESURES DE SEGURETAT

EXIGIM MASCARETES FFP2 PER TOT ELS PROFESSIONALS ALS CENTRES EDUCATIUS

MOBILITZEM-NOS!

LA SALUT EN ENTREDIT! EXIGIM D’UNA VEGADA LES MESURES DE SEGURETAT ALS CENTRES EDUCATIUS