USTEC·STEs (IAC) dona suport a les vagues i mobilitzacions dels docents a França

El passat 13 de gener els sindicats docents francesos van convocar una vaga que va tenir un gran seguiment (superior al 70%, i més de 80.000 participants en manifestacions arreu de l’estat francès) en protesta per l’absència de mesures de protecció efectives davant el Covid-19. Concretament, la comunitat educativa dels nostres veïns del nord es queixen de l’absència de material de protecció, de protocols, sovint incoherents i contradictoris que canvien dia rere dia, i que permeten l’acumulació d’infectats sense tancar aules, de l’absència de mecanismes de ventilació, del no cobriment ràpid de les baixes del personal, i que, tot plegat, posa en risc la salut dels docents i personal de suport (afectats de la malaltia en un percentatge molt superior a la població general) del sistema educatiu. A tot això, se suma la sobrecàrrega que implica tenir estudiants a l’aula, i paral·lelament, de manera telemàtica. Finalment, també hi ha una queixa generalitzada de l’abandonament de l’ensenyament públic en els darrers anys, amb retallades acumulades, salaris baixos, tancament de grups, segregació creixent o condicions laborals degradades.

El panorama francès manté unes àmplies coincidències amb els mals que pateix el sistema educatiu del nostre país, tant circumstancials -amb una administració desbordada per les baixes en plena pandèmia- com estructurals -amb una evident manca de voluntat de resoldre la insuficiència endèmica de recursos-. De manera que no podem fer altra cosa que sintonitzar i solidaritzar-nos amb els professionals catalans i francesos.

Tot indica que, amb el suport d’algunes organitzacions de famílies i d’estudiants, les vagues, protestes i mobilitzacions es reemprendran en les properes setmanes. USTEC·STEs expressa la seva simpatia, solidaritat i suport per aquest moviment dels nostres companys del nord. També considera que davant de greuges i problemes semblants, la comunitat educativa del nostre país, si persisteix la falta de resposta a les nostres demandes, també podria emprendre accions equivalents.