Manifest 28O, mobilitzem-nos per guanyar drets laborals. Tothom al carrer!

La situació laboral actual del col·lectiu interí docent i laboral d’Educació ha esdevingut insostenible per l’alta taxa de temporalitat com a conseqüència de la nefasta planificació de l’Administració central espanyola i del Govern català, especialment durant les darreres dues dècades.

La responsabilitat és compartida entre els diferents governs per la seva mala gestió i per una mala presa de decisions en referència a les ofertes públiques d’ocupació que no han donat resposta real a les necessitats dels centres de treball. Tampoc han aconseguit ajustar-se al màxim d’un 8% d’interinitat. Les taxes de reposició inexistents, o bé limitades durant anys, han fet que hagi estat impossible eradicar la precarietat tant en el nostre sector com en la resta de sectors públics de les diferents administracions. La conseqüència ha estat  la  cronificació d´una alta taxa de  temporalitat  inacceptable com a resultat del pacte signat el 2017 i el 2018 per CCOO i UGT amb el Ministre Montoro.

“L’Icetazo” inicial, amb el suport dels sindicats del règim, ha desembocat en una proposició de llei al Congreso de los Diputados que, després d’un període d’esmenes, es preveu aprovar a finals  d’octubre o primers de novembre. Aquesta proposta cal que es modifiqui de manera urgent per incorporar al seu redactat final la via del concurs mèrits per tal d´estabilitzar als treballadors/res del sector públic educatiu.

La demanda del sindicat USTEC·STEs (IAC) als partits polítics que tenen la clau en la tramitació de la llei és molt clara i directa: volem un concurs de mèrits restringit que permeti als interins docents arribar a la condició de funcionaris de carrera, i al personal laboral interí a la condició de laboral fix després de tants anys d'interinatge. Un concurs de mèrits objectiu, basat en l'antiguitat, sense entrevistes ni proves eliminatòries

Exigim la funcionarització a partir dels tres anys de serveis prestats a l'administració educativa ja que els actuals processos selectius no són cap garantia d´estabilització tal com ho expliciten diferents sentències del TJUE.

Cal, urgentment, donada la situació extraordinària d’alta temporalitat, estabilitzar el personal interí docent i laboral en aquest nou procés extraordinari d´oferta pública d'ocupació. Volem que ningú perdi la feina!.

Funcionaritzar-se o adquirir la condició de laboral fix per estabilitzar la situació laboral via concurs mèrits és possible, ja que el marc legal així ho recull. Tot plegat només depèn de la voluntat política.

La millora de les condicions laborals dels companys i companyes més en precari és un benefici per a tota la comunitat educativa.

Per això cal mobilitzar-se durant les properes setmanes. Tothom al carrer!

Per fer-nos sentir a qui no vol escoltar, avui 28 d’octubre fem vaga.

Qui treballa es queda !  Cap interí/na al carrer !

MANIFEST 28O, MOBILITZEM-NOS PER GUANYAR DRETS LABORALS. TOTHOM AL CARRER!