Reclamem al Departament que apliqui la prestació per risc durant l'embaràs i la lactància natural, d'una vegada per totes

Què està passant a casa nostra que no som actius en l'aplicació de la prestació per risc durant l'embaràs i la lactància natural (PREL)? Com pot ser que no ens puguem posar d'acord per protegir les dones embarassades? És un dret que ens reconeix la llei i que ens afecta a totes.

USTEC-STEs (IAC) hem demanat des de l'inici de la pandèmia que les dones gestants no estiguessin en contacte directe amb alumnat, i així es va reconèixer en un primer moment, però, per art de màgia, aquesta consideració cap a un col·lectiu prou vulnerable va desaparèixer a partir de l'1 de setembre 2020. Per què? És que el virus havia perdut força? És que ja no hi havia dones embarassades amb atenció directa a l'alumnat? Doncs no, tot és degut a la manca de voluntat política de protegir o no un determinat col·lectiu, no hi ha cap més explicació.
A més de no voler-les protegir aplicant rigorosament l'article 26 de la Llei de Prevenció de Riscos Laborals i donant accés a aquesta prestació per risc durant l'embaràs i la lactància natural, s'ha permès que aquest col·lectiu romangui a nivell 1 de risc (NR1), i no s'han fet avaluacions del lloc de treball de cada dona afectada.

Departament d'Educació: heu de saber que aquesta inhibició ha generat i genera molt de malestar. Teniu un 70% de dones treballadores amb les quals no teniu consideració: si afecta una companya, afecta totes. I no s'hi val a canviar algunes situacions concretes pel fet que surtin als mitjans de comunicació. Si s'avalua un lloc de treball a una dona gestant perquè es considera necessari, s'ha de fer amb totes.
Cal urgentment una reconsideració davant aquest col·lectiu en especial i en general amb tot el col·lectiu vulnerable, i l'aplicació de la Prestació per Risc durant l'Embaràs i la Lactància natural (PREL).

USTEC-STEs (IAC)

17/12/20