ustec stes iac unio general trebaladors ensenyament logotip

USTEC·STES( IAC) EXPRESSA LA SOLIDARITAT AMB ELS DETINGUTS EN L'OPERACIÓ CONTRA L'INDEPENDENTISME

La detenció indiscriminada, a instàncies de l'Audiència Nacional "i d'altres òrgans de l'estat", aquest matí, sembla clarament instigada per la voluntat d'aplicar una repressió preventiva contra el teixit social i associatiu del nostre país.

Malauradament, aquesta mena d'accions compten amb massa precedents d'actuar sense fonaments i amb proves discutibles, contra persones innocents i s'emmarquen en un context complex en què determinats grups de poder adherits a les institucions busquen un efecte dissuassori respecte a la mobiltzació social. En aquest sentit, aquesta mena de tribunals, hereus de l'antic Tribunal de Orden Público franquista, i d'institucions armades amb una història negra de repressió, no tenen cap mena de credibilitat davant la societat civil catalana.

USTEC·STEs (IAC), per tant, vol expressar la solidaritat amb els detinguts i les seves famílies i fa una crida a la societat catalana perquè no es deixi intimidar per aquesta mena de maniobres que busquen criminalitzar una opinió política absolutament legítima. També fa costat a qualsevol expressió de dissensió respecte a la deriva autoritària en què incorre, de manera molt perillosa, l'estat i els seus sectors més reaccionaris, dedicats aquests darrers mesos a atiar l'odi contra Catalunya i les seves expressions polítiques i culturals.

De la mateixa manera, vol reiterar el suport als presos polítics detinguts injustament, i pendents d'una sentència motivada per la revenja contra l'1 d'octubre, i sustentada en la imaginació malaltissa del franquisme adherit a les institucions i als mateixos mitjans de comunicació que també van dedicar-se a difamar, sense fonament, un bon grapat de professionals de l'ensenyament. També recorda que el dret a la protesta és un principi infinitament superior a les opinions que puguin tenir determinats tribunals i legisladors.

USTEC·STEs (IAC), 23 de setembre del 19.

23/09/2019 22:07 (1)