Salut

Comunicat sobre l’atenció sanitària a l’alumnat

USTEC·STEs vam presentar un escrit de queixa al Síndic de Greuges, després de reiterats intents de negociar amb el Departament d’Educació sense èxit,  per tal de posar fi a una situació que resulta incomprensible després de la publicació d’un Decret d’inclusiva que oblida un sector de l’alumnat amb malalties greus. En aquest sentit volem expressar el nostre total suport a les famílies que necessiten aquesta atenció sanitària amb professionals d’infermeria per tal de garantir una escolaritat en les mateixes condicions que la resta d’alumnat.

Des de l’any 2003 USTEC·STEs ha estat al costat dels treballadors i treballadores exigint a l’Administració una solució per a l’alumnat que necessita una atenció específica per conservar la seva salut. Al llarg d’aquests anys hem fet públic el nostre posicionament i hem informat els treballadors i treballadores de quins són els seus drets i quines són les seves obligacions. Els delegats i delegades sindicals hem estat al costat dels i les professionals dels centres per a aconsellar i donar-los suport en tot moment i per defensar los quan calia davant l’Administració. I ho hem fet en tots els àmbits on participem: comitès, meses sectorials, paritàries,…

QUÈ PROPOSA EL DEPARTAMENT D’EDUCACIÓ PER EL CURS 2019-20?

L’Administració Educativa ha proposat a la  Mesa Sectorial per tractar els documents d’organització i gestió:

• Un referent sanitari/coordinador/a d’infermeria itinerant per a els centres per la zona de referència del CAP.
• Aquesta persona referent anirà al centre educatiu a fer intervencions puntuals sanitàries, llistarà l’alumnat amb necessitats específiques d’atenció sanitària i informarà el centre de les cures pertinents.

Així doncs, es tornarà a demanar la voluntarietat dels treballadors/es d’Educació per fer una tasca per la qual no estem capacitats. Haurem de tornar a recordar al Govern quines són les tasques que la LEC assigna al personal docent, i quines són les tasques que defineix el VI Conveni de  personal laboral.

QUÈ CONTINUEM EXIGINT DEL DEPARTAMENT D’EDUCACIÓ?

• Assignació de personal tècnic sanitari als centres educatius, contractats pel Departament d’Educació, per a les tasques de cura i administració de medicaments a l’alumnat.

• Un acord de col·laboració amb Salut, de manera que el personal sanitari del CAP o centre hospitalari més proper a un centre educatiu pugui atendre les necessitats sanitàries.

• Un protocol clar, concret i que contempli tots els casos en un sol document, especialment tot el que fa referència al Decret d’inclusiva.

• Que s’estableixi la pràctica de trucar sempre al 112 en cas d’urgència.

• Un referent sanitari/coordinador/a d’infermeria per a tots els centres.

El Departament d’Educació  només ha escoltat la darrera de les nostres demandes, deixant a l’aire un curs més a totes les famílies que necessiten aquest ajut sanitari i obviant els drets dels infants i joves a una escolaritat  en igualtat de condicions que la resta dels seus companys i companyes.

La inclusivitat de l’alumnat no es pot quedar en retòrica. Instem al Departament d’Educació, davant de tota la Comunitat Educativa, a complir amb els seus compromisos i dotar als centres docents  amb els mitjans necessaris per a la Salut de l’alumnat de Catalunya!