Document 28 d'abril (sense les correccions d'avui)

Document s'avui: Proposta ... per al curs 2011-2012[PDF, 138,12 KB.]
Mesures organitzatives de les plantilles ... curs 2011-2012[PDF, 72,80 KB.]

Informació de la Mesa Sectorial

f1

f2

f4
f5

ustec

Protesta per les retallades 28 d'abril de 2011

ens podeu seguir i dir la vostra en:

A LES 21 HORES S’HA DONAT PER FINALITZADA LA TANCADA DELS REPRESENTANTS SINDICALS EN EL DEPARTAMENT D’EDUCACIÓ

Desprès de parlar amb la Consellera, els delegats/des sindicals que s’havien tancat al Departament d’Ensenyament, han donat per acabada la tancada. La Consellera ha citat al seu despatx un representant dels tres sindicats que s’havien tancat (USTEC·STEs, CCOO, UGT) i ha ofert la possibilitat d’una nova Mesa Sectorial pel proper dimecres, per tal de parlar sobre les conseqüències de les mesures, el calendari d’aplicació, la recol.locació dels/les mestres de primària i les plantilles.

Malgrat tot, la Consellera ha dit també que les mesures no es negociarien i que el document presentat pel Departament, i rebutjat pels sindicats, no es tocaria. Si és així, USTEC·STEs ja avança que el conflicte continuarà obert i que, per tant, farà una crida a la mobilització

Mesa sectorial de 28 d'abril, USTEC·STEs:

· Denuncia la manca de voluntat de negociació del Departament d'Ensenyament i la imposició de totes les mesures que ja havia presentat.
· Considerem del tot inacceptable que totes les mesures que pretenen imposar van en detriment de la qualitat de l'educació publica i empitjoren substancialment les condicions laborals del professorat.
· El Departament no garanteix, ni tan sols, la continuïtat de tota la plantilla actual i es nega a signar un pla d'estabilitat pel personal interí que treballa actualment.
· Les mesures proposades augmenten les hores lectives i de permanència del professorat, suposaran supressions i desplaçaments i augmentaran la precarietat i l'atur del personal interí i substitut.
· Considerem que amb 15.000 alumnes més i 1.800 docents menys per jubilacions, es del tot intolerable que no vulguin contractar ni un docent més.

USTEC·STEs fa una crida al professorat a manifestar el seu rebuig a aquestes mesures: penjant pancartes als centres, fent concentracions el dia 4 de maig davant els centres de treball i participant activament a la manifestació del dissabte 14 de maig en contra de les retallades.

COMUNICAT UNITARI

Les organitzacions sotasignades, representants del personal docent a la Mesa Sectorial, USTEC-STEs, CCOO, ASPEPC·SPS i FETE-UGT manifestem que no hi ha hagut cap procés de negociació real sinó una imposició per part del Departament d’Ensenyament d’unes mesures que empitjoren les condicions de treball del professorat, no garanteixen la continuïtat de les plantilles actuals, provocaran la supressió de llocs de treball i, en conseqüència, desplaçaments forçosos de professorat i suposaran un greu deteriorament de la qualitat de l’ensenyament públic.

Les organitzacions sindicals emplacem al Departament a negociar seriosament i en base al principi jurídic de la “bona fe” per a buscar les fórmules que possibilitin una millora de la qualitat de l’ensenyament públic i permetin abordar el fracàs escolar amb els recursos adients necessaris.

En cas contrari, les organitzacions sindicals manifestem la nostra voluntat de convocar mobilitzacions i, en aquest sentit, emplacem ja el professorat a la manifestació que tindrà lloc el 14 de maig a les 11:00 a la Plaça de Catalunya de Barcelona.

Convoquem al professorat dels centres a manifestar el seu rebuig a aquestes mesures de la consellera col·locant pancartes amb lemes contra les retallades i concentrant-se el dimecres 4 de maig al migdia davant de cada centre.

Barcelona,  28 d’abril de 2011

USTEC-STEs  CCOO  ASPEPC·SPS   FETE-UGT

retallades

informació anterior

USTEC·STEs EXIGEIX UN PACTE D'ESTABILITAT QUE GARANTEIXI TOTS ELS LLOCS DE TREBALL, ABANS DE NEGOCIAR CAP MESURA

En la Mesa Sectorial que ha tingut lloc avui, 15 d’abril, amb el Departament d’Ensenyament per parlar sobre les noves mesures organitzatives proposades per la Consellera Rigau:

RETALLADES

ENSENYAMENT PÚBLIC

Valoració d'USTEC·STEs

DAVANT LA PROPOSTA DE “MESURES ORGANITZATIVES DE LES PLANTILLES DOCENTS FETES PEL DEPARTAMENT D’ENSENYAMENT AQUEST MATI, USTEC·STEs, en una primera valoració manifesta:

1. Les mesures que ens ha presentat el Departament són clarament DECEBEDORES I INACCEPTABLES.
  1. Bàsicament el que pretén el Departament és que el professorat, treballi més hores en èpoques de retallades salarials.
  1. Davant l’augment de 15.000 alumnes que entraran al sistema educatiu públic el proper curs, el Departament no pensa augmentar la plantilla en cap docent més, el que implica que l’atenció a aquest nou alumnat es farà a base de que el professorat faci més hores de classe i s’augmenti l’atur.
  1. No acceptem l’augment d’una hora lectiva per tot el professorat. Això implica un empitjorament de les condicions laborals del professorat i un sobreesforç pel professorat dels centres públics, el que pot repercutir en la qualitat de l’educació.
  1. Empitjora encara més les ja precàries condicions de les persones interines i substitutes, ja que el Departament deixarà de pagar el mes de juliol a aquell professorat que no arribi a treballar 9 mesos.
  1. El professorat de primària no podrà atendre l’esbarjo de l’alumnat com a activitat educativa, només una persona per cicle i línia d’educació primària, el que implica 2,5 hores setmanals per aquell professorat que no estigui a l’esbarjo. El que, de fet, significa augmentar les hores d'atenció a l'alumnat a l'aula.
  1. El professorat, no solament ja no es podrà jubilar als 60 anys, sinó que per poder tenir la reducció de 2 hores lectives que ara tenia a partir dels 55 anys, haurà de tenir-ne 59, el que implica un sobreesforç per aquest professorat.
  1. Finalment, respecte a la sisena hora, les mesures són totalment inconcretes. En “alguns centres”, “algunes persones” podran dedicar les hores assignades a la sisena hora a atendre activitats de suport als alumnes del primer cicle de primària i el pas de l’educació a secundària. En altres centres desapareixerà la sisena hora i en altres es mantindrà com fins ara, però no sabem ni quants ni com.
  1. Aquesta proposta de la sisena hora és discriminatòria i arbitrària i, a més, obre la porta a poder pagar-la en els centres privats concertats.
  1. USTEC·STEs continua reivindicant que tot el professorat que ara fa la sisena hora es pugui dedicar a fer atenció a la diversitat i que no serveixi per evitar contractar el professorat necessari per atendre l'increment dels 15.000 nous alumnes.
  1. USTEC·STEs està en total desacord en què es faci pagar la crisis al professorat dels centres públics i creu que l’excusa de què no hi ha diners és falsa i el que cal és buscar mesures que no passin per carregar el pes de la crisi sobre les espatlles dels treballadors i treballadores de l’ensenyament públic i sobre les famílies que en són usuàries.

Retallades, document presentat per la consellera Rigau avui 11 d'abril

Departament 11/4: La consellera d'Ensenyament presenta les mesures de reorganització (fotos PPT i PDF)

Opina, informa, informa't

24/05/2011 01:47 (1)