USTEC
La pressió sindical fa rectificar a l'administració que es compromet a pagar les pagues del 2015 i el 100% de sou al personal substitut docent.
Informació de la Mesa General del dia 28 de novembre de 2014

A la Mesa de Funció Pública d’avui 28 de novembre, l’Administració s’ha compromès, per fi, que sigui quina sigui la situació dels pressupostos de la Generalitat, el personal interí de l’Administració cobrarà a partir de l’1 de gener de 2015, el 100% del sou.

Ara bé, primerament en quedava exclòs el personal substitut docent, a qui es volia continuar aplicant l’acord de govern 60/2012 del 26 de juny, que reduïa la jornada i el sou  fins al 31 d’agost del 2015, acord que únicament USTEC·STEs(IAC)  té recorregut davant el Tribunal Suprem.

La nostra pressió tan mediàtica, com jurídica, afegida a les mobilitzacions dins la mesa, ha fet rectificar el posicionament inicial de l'Administració. Ara bé, caldrà confirmar que el personal substitut docent cobrarà a partir de l'1 de gener en una propera mesa sectorial per "tancar les especificitats del personal docent"

Pel que fa a les pagues del 2015, finalment s'han compromès a pagar-les. La seva posició inicial era la de condicionar-les a l'aprovació d'uns nous pressupostos.

Des d’USTEC·STEs (IAC) exigim:

USTEC·STEs (IAC) valora el compromís de l'Administració però considera que caldrà fer tota la pressió possible fins que es vegin publicades i aplicades aquestes mesures.

Informació de la Mesa General del dia 24 de novembre de 2014
L’Administració  continua en la seva línia: retallar i no negociar

Hem tingut una nova reunió de la Mesa General de Negociació. I ja van  quatre: una primera de contacte i tres amb convocatòria de Mesa General.

L’Administració vol simular que està negociant, encara no sabem el què, per utilitzar-nos com a arma contra la resta de partits. Si tenen soci per aprovar els pressupostos, cobrarem la paga del 2015 i el personal interí podrà realitzar la jornada sencera i cobrar el 100%, no com ara que tenen reduït el salari i la jornada un 15%. Si no tenen soci, no tindrem nous pressupostos i ves a saber si ens podran pagar.

A la vegada, simula que està negociant amb la part social. Avui hem demanat que ens diguin d’una vegada què és el que estan disposats a negociar i que deixin de marejar la perdiu. La resposta ha estat que la reunió d’avui no donava per més i han tingut la poca vergonya d’abandonar-la.

Tampoc no esperàvem més d’un Govern que aprofita qualsevol circumstància per afavorir els poderosos i retallar drets als seus empleats i empleades.

Han tornat a convocar la Mesa pel proper divendres, però ja n’hi ha prou. Hem de passar a l’acció. No deixem que aquest Govern continuï ni un dia més utilitzant-nos com a moneda de canvi. És necessària una mobilització important per aturar-los.

Informació de la Mesa General del dia 17 de novembre de 2014
El Govern menysprea el seu personal

Després d’una primera i una segona reunió on la Secretaria General pren nota d’allò que la part social demana, ahir es van aclarir diferents aspectes, per si teníem algun dubte.

Retribucions

La Secretaria General diu que la Llei de pressupostos de l’Estat estableix una prohibició de pagament dels 44 dies meritats de la paga del 2012 a aquelles Comunitats Autònomes que incompleixin l’objectiu de dèficit i que, per tant, no podran pagar-nos aquest concepte. El Govern de la Generalitat opta per reduir impostos  als més poderosos a la vegada que redueix el salari  dels seus empleats i empleades. L’objectiu del dèficit no és més que una enganyifa per continuar utilitzant-nos com escuts humans.

La Secretaria General manifesta que no hi ha marge pressupostari i que, per tant. no cobrarem res per aquest concepte.

El Govern de CiU i ERC va vincular part del nostre salari, com el pagament del 100% de les pagues extres,  al cobrament de l’impost sobre depòsits bancaris. Els bancs van recórrer aquest impost i n’estan consignant la quantia als jutjats; per tant, aquest any no es cobrarà res per aquest concepte. Però això no es tot, tenen la barra de ni tan sols assumir el deute, i si definitivament els bancs han de pagar l’impost l’any vinent destinaran la quantia a pal·liar pressupost. Fins aquí arriba la barra d’aquest Govern.

Es comprometen a introduir les pagues extres del 2015 i el pagament del 100% del salari al personal interí a la Llei de pressupostos. No sabem, ni ho diuen, si definitivament no hi ha pressupost nou i s’han de prorrogar els actuals com ho faran per pagar-nos el que ens estan robant des de l’any 2012.

Pel que fa referència a la resta de temes que vam presentar a la Mesa, com l’equiparació dels permisos del personal de l’ICS a la resta de funcionaris, o el retorn del FAS o dels premis per antiguitat..., la Secretaria General ens va despatxar amb un m’ho apunto.

El dilluns 24 tenim una nova reunió, us n’informarem

Resum Mesa General 10 de novembre
Continuem lluitant contra el mur,  tot i que hi hem obert algun forat

A petició del les organitzacions sindicals IAC (USTEC·STEs), CCOO i UGT s’ha reunit la Mesa de Funció Pública aquest dilluns 10 de novembre i la trobada continuarà el proper dilluns 17. En aquest full us informem del que s’hi ha parlat (no pas negociat, malgrat el nom).

Cobrament de 14 pagues l’any 2015

El govern ens ha informat que a l’avantprojecte de pressupostos per al 2015 hi està inclosa aquesta mesura i, en el cas que s’haguessin de prorrogar, s’estan estudiant tots els “mecanismes” adients per fer-ho possible i que, per tant, que tenen la ferma intenció de tirar-ho endavant com sigui.
Ara bé, l’infern està empedrat de bones intencions i ja en aquest 2014 el Govern es va comprometre a recuperar la paga amb l’impost sobre els dipòsits bancaris, però a la pràctica no hem vist ni un cèntim.
D’altra banda, l’Administració no ha contestat si les pagues del 2015 seran d’una mensualitat completa o d’acord amb els càlculs actuals que la minoren.

Recuperació del 100% del sou i de feina per al personal substitut des de l’1 de gener de 2015

El govern també ens ha informat que a  l’avantprojecte de pressupostos per al 2015 hi està inclosa aquesta mesura i que, en el cas de pròrroga, també estan estudiant tots els “mecanismes” adients per fer-ho possible.
Des d’USTEC·STEs hem fet des del primer moment tota la pressió que ens ha estat possible contra aquesta discriminadora mesura i hem estat l’únic sindicat que hem portat davant del Tribunal Suprem l’Acord de Govern que la permetia (amb possibilitats reals de guanyar el cas amb sentències similars favorables com a València), hem recollit més de 5.000 signatures per denunciar aquest tema exclusivament i l’hem portat a totes les plataformes i mobilitzacions des que es va implantar la mesura, com per exemple farem a la concentració d’aquest dijous 13 de novembre a les 18h. a la Pl. Sant Jaume.

A USTEC·STEs (IAC)  sabem ―per experiència― que en altres anys amb pròrroga pressupostària s’han modificat les partides del capítol 1 (de despeses de personal) en el Decret de pròrroga; per tant, també es pot fer en aquest ocasió.

Oferta d’ocupació pública per al 2015

Els govern està disposat a negociar una oferta d’ocupació pública per al 2015 i se’n parlarà en la propera Mesa de dilluns 17. En una Mesa sectorial d’Educació, el Departament d’Ensenyament ens va dir que estava estudiant seriosament la possibilitat de convocar oposicions d’algunes especialitats, en aquest cas seria la primera convocatòria sense el sistema transitori LOE i, per tant, molt més estricta i dura per al personal interí amb més serveis prestats.

Recuperació de les condicions laborals perdudes

En tots els altres aspectes l’Administració es tanca en banda a recuperar-les:

-     Aportació al Pla de pensions

Hem de continuar la pressió

Tot i que ens felicitem que, gràcies a la pressió, hàgim aconseguit el compromís verbal de retirar una part de les retallades, no podem pas abaixar els braços, ja que només estem parlant de bones intencions, però els interrogants que s’obren amb la possibilitat que es prorroguin els actuals pressupostos, el possible avançament de les eleccions al Parlament i tota la sèrie de retallades que encara no s’han compromès a retirar ens fan continuar ben alerta i preparats per tornar-nos a mobilitzar, tal com de moment farem aquest mateix dijous, fins que no veiem publicades oficialment la finalització i la reparació pertinent de totes aquestes mesures.

Aquesta web la fem posible gràcies a la teva col·laboració.

Afilia't

01/12/2014 14:03 (1)