USTEC

Resum de l'estat de les negociacions :

ELS SINDICATS VOLEM NEGOCIAR AMB TRANSPARÈNCIA I IGUALTAT DE CONDICIONS

Els sindicats CCOO, IAC i UGT van demanar una reunió de la Mesa General a principis del mes de setembre. El Govern no la va convocar fins el dia 6 de novembre, incomplint en més d’un mes els terminis de convocatòria.

Hem realitzat tres reunions els dies 6,13 i 23 de novembre sense que el Govern hagi esposat cap proposta que ens permeti recuperar el 75% que ens deuen de la paga de 2012, ni els dies de permís personal i vacances en raó d’antiguitat.

A la reunió de la Mesa del dia 23 de novembre la representació del Govern va manifestar la seva voluntat de que les negociacions es fessin de forma discreta. Els sindicats van manifestar que volien negociacions transparents. Nosaltres no tenim res a amagar.

El dia 24 de novembre l’Atri publica una “nota informativa “ sobre les negociacions que només explica la proposta de l’Administració.

A la mateixa reunió els sindicats van demanar de manera unitària, aquests punts :

1. Recuperació de la paga de Nadal de 2012.

Retorn efectiu de la part pendent de la paga de 2012 en els exercicis de 2015 i 2016. Tal i com han acordat les Administracions Locals de Catalunya i 14 de les 17 regions o nacions de l’Estat Espanyol.

1. Deixar sense efecte l’Acord de Govern que recupera la retallada del nostre salari de 2012 en un 5%.

L’aplicació d’aquest Acord de Govern va impedir que una part important dels treballadors i treballadores no arribessin a cobrar els 44 dies meritats i ara faria que pràcticament ningú cobrés res més de la paga de 2012. Es una mesura imprescindible per fer efectiva l’anterior

1. Recuperació dels dies de permís personal per antiguitat

Els dies que corresponguin a cadascú han de tenir efecte des de 2015 i es podran gaudir des del moment del venciment del trienni fins a finals de 2016. Els de 2016 fins el 31 de juliol de 2017.

1. Recuperació dels dies addicionals de vacances per antiguitat

Restitució dels dies addicionals de vacances en funció de l’antiguitat de cadascú calculada en quinquennis, (Disposició Addicional quinzena del Real Decreto Ley 10/2015)

Seran efectius des de 2015 i es podran gaudir al llarg dels anys 2015 i 2016.

1. Increment de l’1% a les retribucions de 2016 per a tot el personal de l’àmbit de la Mesa General

L’ increment de l’1% es norma bàsica estatal i s’ha d’aplicar de forma automàtica. Per no fer-ho el Govern de la Generalitat hauria d’aplicar una nova retallada en els conceptes no bàsics del nostre salari.

1. Continuïtat de les negociacions

Els sindicats acceptaríem un acord parcial sobre els punts anteriors i l’establiment d’un calendari per negociar:

Cap d’aquestes propostes han estat acceptades per la Representació del Govern a la Mesa que va abandonar la reunió de forma sobtada.

02/12/2015 11:45 (1)