25N

JUNTES CONTRA LES VIOLÈNCIES MASCLISTES

Feminisme: la idea radical que les dones són éssers humans."

Angela Davis

El 25 de novembre se celebra la diada internacional per a l'eliminació de la violència contra les dones i les nenes. Una diada en la qual, dissortadament, encara ens cal visibilitzar les violències masclistes, a les quals les dones ens veiem sotmeses cada dia.

Aquest 2018, amb una gran sororitat, ens hem aixecat juntes de nou contra les violències del patriarcat: grups de dones reunides en assemblees, en comissions, treballant conjuntament, sortint al carrer de manera continuada contra les violències, els estereotips, les estructures socials i la justícia patriarcal. Juntes hem dit prou i hem protagonitzat la primera vaga feminista de 24 hores que afectava tots els àmbits de la vida.

I seguim, perquè ens cal canviar les estructures del sistema patriarcal. Perquè cada 25N, en memòria de l'assassinat de les germanes Mirabal, encara hem de sortir al carrer per lluitar contra les violències masclistes en tots els àmbits de la vida (laboral, polític, social, de les cures, del lleure...). Perquè malgrat les legislacions internacionals, com ara el Conveni del Consell d'Europa sobre la prevenció i lluita contra les violències contra les dones (Conveni d'Istanbul), i nacionals, com ara la Llei 5/2008 del dret de les dones a erradicar la violència masclista, de la qual enguany s’ha commemorat el desè aniversari de la seva aprovació per part del Parlament, la realitat és que encara cal que s’apliquin polítiques feministes reals i tangibles.

Perquè malgrat que l’educació és un dels pilars fonamentals de la societat i que totes les lleis consideren imprescindible la coeducació, la realitat ens mostra que les normatives i els canvis en el sistema educatiu no vetllen per garantir l’aplicació del principi de coeducació amb recursos, formació i hores de coordinació. Perquè ens cal incorporar-la de manera transversal al currículum (tant implícit com explícit), a la pràctica docent, a la gestió i organització del centre, en totes les àrees i activitats i amb tota la comunitat educativa.

Al següent díptic hem realitzat una anàlisi podeu ampliar la informació, també podeu trobar enllaços a reculls de propostes i recursos didàctics per aplicar al centre.

Cliqueu a sobre de la imatge / Accedir al document.

Perquè encara ens cal construir un sindicalisme i una societat feminista, ja que ens hi va la vida.

Per tots aquests motius, i molts més, hem de sortir al carrer el 25N al costat del moviment feminista. Per això USTEC·STEs (IAC) fem una crida a participar entots els actes i mobilitzacions reivindicatius, entre d’altres:

Barcelona (amb Novembre Feminista)

Hora: 11:30

Inici: Plaça Universitat

Final: Passeig de Lluís Companys

Tarragona (amb la Coordinadora #25NTGN)

Marxa de torxes no mixta

Dia: 24 de novembre

Hora: 20:00

Lloc: Plaça de la Font

Hora: 12:00

Lloc: Plaça Corsini