USTEC

COMUNICAT DE PREMSA D'USTEC·STEs EN RELACIÓ AL SALARI DEL PROFESSORAT LLIGAT A L'AVALUACIÓ

En relació a la notícia que s´ha difós per diversos mitjans informatius sobre la millora de retribucions del professorat que "treballi millor" , USTEC·STEs volem fer arribar a la opinió pública les següents consideracions:

- L'important ressò mediàtic que s'ha donat a una mesura que , amb la normativa actual , no és necessària per a la promoció docent , inclosa l'econòmica , obeeix a l'enorme interès del Departament d'Educació perquè el professorat participi en aquestes avaluacions . Interès que deriva de la voluntat de posar en marxa els mecanismes de control dels ensenyants i dels ensenyaments que s'imparteixen als centres segons les directrius que marca el poder econòmic encarnat per la OCDE i altres que volen convertir les nostres escoles i instituts en empreses i ,en una etapa posterior, privatitzar-los si més no els econòmicament més rendibles

-USTEC·STEs està fent una campanya de boicot a la participació del professorat en aquestes avaluacions voluntàries amb un fort ressò als centres educatius perquè suposarà a mig termini la implementació obligatòria d'un tipus d'avaluació que incrementarà la precarietat laboral i la submissió del professorat .

-USTEC·STEs entenem que educar va molt més enllà d'una estadística de resultats acadèmics . Formem persones, no fabriquem productes i no podem acceptar que ens treguin la possibilitat d'ensenyar en llibertat cosa que sens dubte passarà en l'actual model d'escola antidemocràtica que ha propiciat la LEC .

USTEC·STEs entenem que l'avaluació ha de formar part de la tasca diària i ha de tenir per finalitat millorar la nostra activitat docent en comptes d'utilitzar-se com a element de premi o càstig envers els docents.

Aquest model basat en classificar al professorat i també els centres en bons i dolents es carrega valors fonamentals de l'escola pública com són la igualtat d'oportunitats en perseguir amb l'avaluació l'objectiu de fer rànquings de centres i la cooperació entre companys fomentant el treball en equip per passar a impulsar un model que fomenta la competició entre companys a la cerca de "resultats" per obtenir incentius econòmics que poden acabar desviant al professorat de la seva tasca docent i situar-lo només en l'interès personal.

USTEC·STEs entenem que aquest model d'incentius persegueix també com a objectiu l'atomització de les relacions laborals . Trencar les reivindicacions com a col·lectiu i que cada treballador sigui més feble a l'hora de reclamar millores laborals i salarials. Notícies com aquestes resulten ofensives sobre el professorat perquè suggereix la idea que els docents només ens motivem (o ens hauríem de motivar) per incentius materials. Que la immensa majoria dels docents entenem la nostra tasca com un servei a la col·lectivitat, i que som conscients que la qualitat educativa funciona a partir del treball en equip i la igualtat i equitat entre el conjunt de la professió.

Per tot això i perquè és una pèrdua d'esforços i diners públics en una mesura que no serveix per res com s'ha demostrat en països que ho han aplicat com els EEUU o el Regne Unit i altres , USTEC·STEs demanem que el professorat mostri el seu rebuig a participar en l'avaluació personal o en la seva participació en la " millora de resultats " del centre .

USTEC·STEs (IAC)

15/01/2017 10:29 (1)