ustec stes iac unio general trebaladors ensenyament logotip

CONCENTRACIONS ALS CENTRE EDUCATIUS L'1 D'OCTUBRE

El proper 1 d'octubre farà un any del referèndum d'autodeterminació. USTEC·STEs (IAC) es va comprometre amb la causa de l'autodeterminació entenent que és un dret irrenunciable del poble català. Malauradament el referèndum no es va poder celebrar amb normalitat a causa de la repressió de l'Estat que va començar a partir del 20 de setembre, però que fou molt més cruenta el dia 1 d'octubre. La brutalitat de la intervenció policial envers les persones i les nostres escoles i instituts, al conjunt del nostre territori, fa palès que era una estratègia premeditada, inacceptable, de l'aparell del Regne d'Espanya.

El 16 d'octubre van empresonar a Jordi Cuixart i a Jordi Sánchez, presidents d'Òmnium Cultural i de lAssemblea Nacional Catalana. El 27 d'octubre el Senat va aprovar l'establiment de l'article 155 de la Constitució en la seva interpretació més restrictiva, suspenent les institucions catalanes: el Parlament i la Generalitat. El posterior exili i presó de membres del Govern i de la Mesa del Parlament van reforçar l'acció repressiva endegada pel govern i els partits que van donar suport al 155.

Els centres educatius no només van patir la repressió el dia 1 d'octubre. Els mesos següents vam haver de suportar denúncies i acusacions d'adoctrinament que encara ara estan obertes.

És per tots aquests motius que USTEC·STES (IAC), sumant-se a les accions de la Plataforma 1 d'octubre, convoca concentracions a les portes de tots els centres educatius en acabar l'horari lectiu del matí.

28/09/2018 10:39 (2)