ustec stes iac unio general trebaladors ensenyament logotip

COMUNICAT DE SUPORT A LA VAGA D’ESTUDIANTS DEL 24 DE NOVEMBRE I CONTRA LA LOMCE

USTEC·STEs, en coherència amb la nostra defensa d’un model d’educació públic,universal i gratuït, donem tot el nostre suport a la vaga i mobilitzacions d’estudiants a secundària  convocada pel Sindicat d’Estudiants.

Si finalment no s’aplica el Decret de revàlides serà una barrera menys per a les clases populars. Entenem la preocupació del jovent per les revàlides tot i que la Consellera va dir que aquest curs no les faria. De fet, per decisió del Congreso de los diputados, a tot l’Estat seran sense efectes acadèmics. Exigim la paralització i derogació de les parts de la LOMCE que sí s’estan aplicant a Catalunya: Decret de Direccions modificat, religió avaluable, proves diagnòstiques a 3r i 6è de primària, introducció de l’FP bàsica a deu centres de Catalunya…. Aquestes són reivindicacions que també coincideixen amb les dels estudiants.
És per això que demanem al professorat que faciliti la informació a l'alumnat, tal i com demana el mateix currículum, dels seus drets democràtics, entre els quals hi ha recollit, lògicament, el de vaga, el qual està regulat a l’article 8 de la llei 8/1985 i que tant el professorat com els pares tenim l’obligació de garantir-ne el seu lliure exercici.

Us demanem que no poseu proves el dia 24 de novembre i recordem que en tot cas aquestes absències no han de tenir efectes acadèmics per a l'alumnat.

USTEC·STEs( IAC) novembre de 2016

15/01/2017 10:28 (1)