ustec stes iac unio general trebaladors ensenyament logotip

Comunicat USTEC·STEs (IAC) EL DEPARTAMENT D'ENSENYAMENT NO POT DESOBEIR AL PARLAMENT DE CATALUNYA

Els plens parlamentaris celebrats el 29 i 30 de juny han donat resposta a la mobilització dels darrers dies de la comunitat educativa contra el desmantellament de l'ensenyament públic i contra la manipulació a la qual ens volia sotmetre el Departament d'Ensenyament.

El 29 de juny, a proposta del Marc Unitari de la Comunitat Educativa (MUCE), del qual USTEC·STEs en formem part, es va aprovar que el govern cobrís totes les substitucions des del primer dia i des de l'1 de setembre. Dijous 30 de juny, es van aprovar diferents punts que el govern, si respecta, com diu, la sobirania del Parlament de Catalunya, no pot desobeir. USTEC·STEs va defensar els punts d'aquesta moció d'educació en la nostra reunió amb els grups parlamentaris al Parlament dimarts 21 de juny.

Els punts aprovats, que pensem tindrien més incidència en millorar el sistema i en les condicions laborals, són els següents:

Des d'USTEC·STEs no podem deixar de mostrar la satisfacció que ens produeix tenir el Parlament de Catalunya al costat del professorat, ni de lamentar que s'hagi rebutjat la Derogació del Decret de Plantilles, l'únic punt rebutjat, pel vot en contra de Junts pel Sí i l'abstenció del PSC.

Ens comprometem, en cas que el Departament desobeeixi al Parlament, quan no ha estat capaç de desobeir la LOMCE, a promoure, de forma unitària, les mobilitzacions necessàries, inclosa la vaga, per tal de revertir les retallades que fustiguen el sistema educatiu i els seus treballadors i treballadores de fa massa anys.

USTEC·STEs, 30 de juny de 2016

15/01/2017 10:28 (1)