ustec stes iac unio general trebaladors ensenyament logotip

NO A LES REVÀLIDES: PER LA DESOBEDIÈNCIA A LA LOMCE.

Avui s'ha publicat el Real Decreto 310/2016, de 29 de juliol, aquest decret desenvolupa la LOMCE en la seva vessant més reaccionària: les revàlides. Està previst que el curs vinent es facin revàlides, tal i com preveia la LOMCE, des del desembre de 2013, a 4t d'ESO i 2n de batxillerat. El curs vinent no serà necessari aprovar-la per obtenir el títol però, en el cas de batxillerat, es tindrà en compte per a l'accés a la universitat. A partir del curs 17-18 aprovar-la serà condició sine qua non per a l'obtenció dels títols de batxiller i graduat en ESO.

Aquesta llei respon a un projecte de societat que tracta l'alumnat com si fos un ramat una part del qual va directa a l'escorxador mentre convida la resta a viure la vida. És un projecte de societat classista que vol desenvolupar el que ja està passant a la societat: els rics cada cop més rics i els pobres cada cop més pobres, obviant principis que han de ser bàsics en el nostre sistema educatiu com la igualtat d'oportunitats i l'equitat. Amb aquesta intenció aquest decret, publicat amb un govern en funcions, desenvolupa com etiquetar l’alumnat per segregar-los prematurament. L’equip docent avalua contínuament a l’alumnat i està molt més capacitat per a la seva avaluació final que unes proves externes.

Des d'USTEC·STEs esperem que el Departament d'Ensenyament desobeeixi aquest decret per tractar-se d'un decret que no té present la situació de partida de l'alumnat, ni la seva evolució individual, bàsica en qualsevol procés d'avaluació. En aquesta desobediència el Departament tindrà a USTEC·STEs al seu costat.

Des d'USTEC·STEs també volem demanar a les forces polítiques amb representació al Congreso de los Diputados que en cap cas permetin la investidura del President del govern en funcions, Mariano Rajoy, que s'ha permès publicar aquest Decret de repercussions socials encara ara imprevisibles, tot i que fa pensar, que ens portarà a una societat més propera a uns temps on la classe social d'una persona determinava el seu nivell d'estudis i cultural des del seu naixement.

En aquest dia tan negre per a la història de l'educació al nostre país, USTEC·STEs (IAC) anima al professorat i a la societat en general a oposar-se amb determinació a aquesta llei tan injusta i retrògrada.

USTEC·STEs IAC, 30 de juliol de 2016

15/01/2017 10:28 (2)