Pel legítim dret a decidir del poble català.

Cal un referèndum.

Avui, 23 de desembre, tindrà lloc una cimera convocada pel president de la Generalitat Carles Puigdemont per tal de teixir un consens polític i social al voltant de l’organització del referèndum previst per la tardor de l'any vinent.

Des d'USTEC·STEs i el conjunt de sindicats que composen la Intersindical Alternativa de Catalunya volem manifestar que:

1. Hem demanat insistentment i per diversos canals poder assistir a la cimera del 23D i se'ns ha negat sense donar-nos cap explicació ni justificació.

2. Trobem imprescindible que els treballadors/es als que representem es sentin partíceps i vinculats a aquesta cimera. De fet, no podem entendre com es prescindeix de la Intersindical Alternativa de Catalunya, organització amb més representació a la funció pública i que aglutina el sindicat majoritari de l'ensenyament públic de Catalunya i el que té més representació a l'administració pública entre molts d'altres.

3. També volem deixar clar que vam assistir en la darrera convocatòria del Pacte Nacional just abans de la convocatòria de la consulta del 9 de novembre.

4. Durant la nostra intervenció vam manifestar que la sobirania del poble català rau en el Parlament de Catalunya i en els seus representants electes i per tant cal posar tots els instruments i mecanismes democràtics necessaris perquè puguem decidir lliurement el nostre futur com a poble. No creiem que ningú ens hagi de donar permís o pugui prohibir-nos-ho.

5. Vam demanar valentia als càrrecs electes i vam assumir el compromís de situar-nos al seu costat en la defensa dels drets democràtics i les conseqüències que el seu gest pogués comportar. Com així hem fet assistint a tots els actes de suport a les persones imputades i en diferents declaracions que hem escrit.

6. Vam informar que ens havíem fet nostra la consulta del 9N i que la majoria de voluntaris i voluntàries eren treballadors/es dels centres on es realitzava la consulta.

Per tots aquests motius volem tornar a manifestar el nostre posicionament i reafirmar-nos en el fet que és en el poble català on rau la sobirania plena i per tant cal que es posin tots els mecanismes i mitjans perquè poguem decidir lliurement el nostre futur polític.

També volem fer públic el nostre malestar pel fet de no poder assistir a la cimera d'avui que es suma a les repetides negatives a poder incorporar-nos al Pacte Nacional i que només van poder ser resoltes en l'última convocatòria d'aquest.

Ens agradaria pensar que no s'anteposen elements ideològics abans que la necessitat real i urgent de sumar majories al voltant del referèndum. És cert que des del sindicalisme social i alternatiu de Catalunya ens hem mostrat molt crítics amb les polítiques ecònomiques i socials del Govern però també és inqüestionable el nostre compromís amb els drets democràtics i el legítim dret a l'autodeterminació que tenim el poble català.

Fins el darrer moment seguirem esperant la invitació per poder incorporar-nos a la cimera d'avui i en tots els actes que es realitzin amb aquesta voluntat democràtica i emancipadora.

USTEC·STEs (IAC)

23 de desembre de 2016