USTEC

PER LA DIGNIFICACIÓ DE LA FEINA DELS DOCENTS D'AQUEST PAÍS, PER LA QUALITAT DE L'EDUCACIÓ PÚBLICA. TORNEM A LES 18 I A LES 23 HORES LECTIVES A SECUNDÀRIA, ADULTS I PRIMÀRIA.

Avui el Parlament ha votat una resolució en favor de les 18 hores lectives i les 24 hores de permanència a secundària. Lògicament aquesta resolució, en cas d'haver-se aprovat, hagués satisfet una part de les nostres aspiracions com a sindicat majoritari a l'ensenyament públic no universitari i sobretot les de tot el col·lectiu docent, però no totes. Veiem igual de necessària aquesta mesura per primària on l'horari lectiu es va incrementar en dues hores, mentre es reduïen les hores de coordinació.

L'augment de l'horari lectiu, juntament amb les altres retallades, han suposat un cop molt fort a la moral del professorat que es veu obligat a treballar en pitjors condicions, tot plegat, agreujat per una retallada salarial que encara no hem recuperat.

La societat també ha de saber que aquestes retallades han repercutit negativament en la qualitat de l'educació dels nostres fills i, per tant, en la cohesió, l'equitat i el futur del nostre país. No es pot fer més amb menys.

Exigim que es reverteixin totes les retallades en educació i demanem a la societat que estigui al costat dels professionals de l'educació en aquesta exigència a la classe política, en especial a Junts pel sí i la CUP, que avui han imposat una esmena al Parlament que fa que s'ajorni fins que "les disponibilitats pressupostàries ho permetin", cosa que portem sentint des de fa sis anys, postposant sine die la reducció de l'horari lectiu i, per tant, l'aposta  pel que més determina el futur d'un país: la seva educació.

En acabat, hem tornat a veure com l'administració predicava una cosa i en feia un altra respecte a la dignificació de la professió docent.

USTEC·STEs (IAC), 5 d'abril de 2016

15/01/2017 10:28 (4)