USTEC

SOBRE L’ACTUACIÓ DE LA FISCALIA CONTRA LA CONSELLERA  RIGAU

És obvi que bona part de les decisions preses per la consellera d’Ensenyament des que ostenta el càrrec han suscitat un ampli rebuig entre la comunitat educativa. Les diverses retallades, la seva esbiaixada administració dels recursos i les polítiques involutives derivades de la LEC han propiciat les contundents mobilitzacions del sector educatiu i han provocat a més, que USTEC·STEs s’hagi vist obligat a emprendre un important gruix d’accions legals contra un desplegament normatiu no tan allunyat del que proposa el ministre Wert.

Ara bé, tot això no vol pas dir que hàgim d’aplaudir, sinó tot el contrari, la intenció de la Fiscalia General de l’estat d’imposar una querella de caràcter penal contra bona part del govern, incloent-hi la consellera Irene Rigau, per “desobediència, malversació, prevaricació i usurpació  d’atribucions”, unes acusacions derivades de la realització del procés de participació del passat 9 de novembre, juntament amb centenars de milers de persones anònimes.

Més que injusta, considerem absurda aquesta imputació. La senyora Irene Rigau va col·laborar, juntament amb centenars de mestres i professors, en una acció simbòlica i democràtica del poble de Catalunya. En tant que consellera  i responsable de polítiques lesives contra l’ensenyament públic, ens té i tindrà sempre en contra, en tant que persona acusada injustament, a parer nostre, d’uns delictes inexistents, té tota la nostra solidaritat.

USTEC·STEs IAC ha defensat, defensa i defensarà el dret a decidir del poble català. I considerem el 9N com una expressió de  dignitat col·lectiva i de voluntat democràtica que cap llei aplicada injustament, o cap fiscal al servei d’un partit polític, ha de poder qüestionar, prohibir o perseguir. Atacar legalment una sola persona per participar o organitzar una votació és com atacar les més de 40.000 persones voluntàries i els gairebé 2 milions i mig de catalans i catalanes que vam anar a votar.

Aquesta web la fem posible gràcies a la teva col·laboració.

Afilia't

15/01/2017 10:28 (2)